بهترین بازی های پلی استیشن PS4 و PS5 برای کودکان

بهترین بازی های پلی استیشن PS4 و PS5 برای کودکان

پلی استیشن 4 و 5 از جمله کنسول های بازی میان افراد مختلف از کودکان تا بزرگسالان است. در این کنسول بازی های مختلفی در ژانرهای مختلف وجود دارد که هر کس با هر سلیقه ای می تواند از آن ها لذت ببرد. کیفیت بازی ها به قدری بالا است که شما خودتان را در فضای بازی احساس کرده و از آن ها هیجان زده خواهید شد. در ادامه با تعدادی از بهترین بازی های ps4 و ps5 برای کودکان آشنا خواهیم شد. پس اگر فرزند شما به این کنسول بازی علاقه مند است، با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

 

بهترین بازی های PS5 برای کودکان

این کنسول بازی نهایت کیفیت و هیجان را به شما هدیه خواهد داد. با انتخاب بهترین بازی های آن می توانید یک تجربه دلچسب و هیجان انگیز داشته باشید. از جمله بهترین بازی های ps5 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بازی Astro playroom

بازی Astro playroom

یکی از بهترین و البته قدیمی ترین بازی های ps5، بازی Astro playroom است که اخیرا به صورت 3 بعدی ارائه شده است. این بازی گرافیکی بسیار چشم نواز و طبیعی داشته و می توان آن را به صورت تک نفره و یا co-op بازی کرد. این بازی نوستالژیک چیزی شبیه به بازی ماریو است. بنابراین علاوه بر کودکان بزرگترها نیز می توانند از بازی با آن لذت برده و خاطرات کودکی خود را مرور کنند.

بازی Ratchet and Clank

بازی Ratchet and Clank

این بازی در سال 2016 ابتدا برای ps4 ارائه شد و سپس نسخه جدید آن برای ps5 نیز مورد استفاده قرار گرفت. طراحی این بازی براساس فیلمی که در آن زمان پخش می شد، سبک اکشن- هک اند اسلش دارد. شخصیت اصلی داستان رچت با یک کوله پشتی به جنگ با دشمن ستارگان می رود و در میانه راه کلنک نیز با او همراه می شود. خشونت مبارزه با دشمنان در این بازی چندان زیاد نیست، اما بیشتر تمرکز بازی بر روی حل معماهایی است که در طول بازی مطرح خواهد شد. 

بازی LEGO City Undercover

بازی Lego City Undercover

یکی از بازی های پرطرفدار ps5 در سراسر جهان بازی لگو سیتی اندر کاور است. لگو یکی از بازی های فکری و هیجان انگیز برای کودکان است، از این رو سازندگان بازی این بار لگو را به دنیای پلی استیشن وارد کرده اند. در این بازی کودکان در نقش افسران پلیس درآمده و جنایتکاران شهر را پیدا و زندانی می کنند. کودکان می توانند در تمامی قسمت های شهر گشت و گذار کرده و ماموریت های مختلف را انجام دهند.

بازی concrete Genie

بازی concrete Genie

این بازی هیجان انگیز مناسب کودکان بالای 10 سال است. این بازی می تواند یک بازی تاثیرگذار برای نوجوانان باشد، چرا که کودکان در طول بازی با چالش ها و واقعیت های زندگی مانند قلدری کردن برخی افراد و مشکلات اجتماعی مواجه شده و دنبال حل آن ها خواهند بود. نقش اصلی بازی می تواند جهان را با نقاشی های متنوع بر روی دیوار نجات دهد.

بازی A big Adventure

بازی concrete Genie

از جمله سری بازی های پرطرفدار برای ps5 می توان به بازی های A big Adventure اشاره کرد. شخصیت اصلی این بازی یک عروسک بافتنی دست ساز است که تقریبا 50 مرحله بازی را برای نجات شهر و کشورش از دست دشمنان انجام می دهد. کودکان می توانند این بازی را به صورت تک نفره و یا گروهی تا 3 نفر با دوستان خود انجام دهند. دویدن، پرش، غلتیدن و دیگر کارهای شخصیت های بازی برای کودکان بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: بازی های ایکس باکس برای کودکان

بازی My friend Peppa Pig

بازی My friend Peppa Pig

یک بازی معمایی و ساده برای کودکان 2 تا 4 سال بازی دوست من پپا است. این بازی مانند یک کتاب ماجراجویی است که کودکان در آن در میان گزینه های مختلف حق انتخاب دارند. بنابراین کودک خود را راهنمایی نکرده و اجازه دهید استقلال و خلاقیت را در طول بازی تجربه کند. بازیکن با هر بار ورود با داستان های مختلفی مواجه شده و در نتیجه یک بازی هیجان انگیز و متفاوت را تجربه خواهد کرد. شما می توانید مدت زمان بازی کودکان را نیز محدود و تنظیم کنید.

بازی Overcooked!All you can eat

 بازی Overcooked!All you can eat

یکی دیگر از بهترین بازی های مشارکتی و گروهی برای ps5 و برای کودکان، بازی است. تهیه همه غذاها در این بازی به صورت گروهی و مشارکتی است و در نتیجه کودک شما کار گروهی را نیز یاد خواهد گرفت. البته همه به چیز به یک آشپزی ساده ختم نمی شود. ممکن است آشپزی وسط یک منطقه زلزله زده یا یک کامیون متحرک انجام شود و بازیکنان را با چالش هایی مواجه کند. شخصیت های این بازی و محیط آن نیز ظاهری بسیار جذاب و عجیب و غریب دارند.

بازی hot wheels unleashed

بازی hot wheels unleashed

اگر کودک شما از بازی های مسابقه ای و هیجان انگیز لذت می برد، این بازی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این بازی مسابقه ماشین رانی است و کودکان می توانند هم به صورت تک نفره و هم دو نفره با آن بازی کنند. امکان شخصی سازی و تغییر ماشین ها نیز برای کودکان وجود دارد که یک امکان دلچسب برای آن ها به شمار می رود.

بازی Minecraft

بازی Minecraft

یکی دیگر از بازی های مناسب کودکان برای ps4 و ps5 بازی Minecraft است. این بازی از یک کمپانی سوئدی ارائه شده و اکنون در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. فضای بازی یک دنیای سه بعدی بی انتها است. در شروع بازی شما باید هر انچه برای ساخت دنیا و سلامتی خود نیاز دارید را استخراج کنید. در طول بازی نیز کودکان با چالش هایی مانند تولید لوازم رفاهی و حفاظتی، خانه سازی، دامداری، شکار، کشاورزی و مبارزه با زامبی ها مواجه خواهند شد. این بازی بدون خشونت می تواند تاثیر خوبی بر روی خلاقیت کودکان داشته باشد.

بازی knack2

بازی knack2

یک بازی هیجان انگیز و عاطفی که کودکان را به دنیای آینده می برد. این بازی را می توان تک نفره و یا چند نفره بازی کرد و یک انتخاب عالی برای خانواده هایی با چند فرزند به شمار می رود. شخصیت اصلی داستان کنک ابتدا برای اهداف نظامی توسط دانشمندان ساخته شده است، اما در طول بازی با احساساتی مانند عشق و فداکاری آشنا شده و شروع به مبارزه با موجودات اهریمنی می کند. توانایی های شخصیت بازی در هر مرحله بالاتر رفته و قدرتمند تر می شود.

بازی Bugsnax

بازی Bugsnax

یک بازی بدون کوچک ترین و خشونت و درگیری و مناسب برای کودکان، بازی است. این بازی در فضای یک جزیره اتفاق افتاده و دارای شخصیت های بسیار دوست داشتنی و جذاب است. در این بازی کودکان به حل معماها و پازل های مختلف پرداخته و ذهن و هوش خود را به کار خواهند گرفت. در روند بازی همچنین باید سعی کنند دیگر حیوانات جزیره مانند حشره ها را نیز راضی نگه دارند. این بازی موسیقی بسیار متفاوت و تاثیرگذاری نیز دارد.

بازی A colorful Tale

بازی a colorful tale

اگر کودک شما به هنر و به خصوص نقاشی علاقه مند است، این بازی می تواند یک انتخاب عالی برای او به شمار رود. شخصیت اصلی این بازی که کنترل آن در دست کودک قرار دارد، یک سگ با قلم موی جادویی است. کودک می تواند با قلم مو هر جا هرچیزی که می خواهد بدون محدودیت نقاشی کند. در کنار نقاشی معماهایی نیز برای کودک طرح خواهد شد که کودک از حل کردن آن ها لذت خواهد برد.

بازی The everlasting Sapling

بازی The everlasting Sapling

یکی دیگر از بهترین بازی های ps5 بدون شک این بازی است. در بازی The everlasting Sapling کودک می تواند در سه نقش حشره مختلف بازی کند. یک سوسک به نام کابو، یک زنبور عسل به نام وی و یک پروانه به نام لیف. هر سه این حشرات به دنبال یک نهال هستند که به آن ها عمر جاودانه می دهد. کودکان در نقش هر کدام از این حشرات با چالش های مختلفی مواجه خواهند شد.

 مطلب پیشنهادی: بازی های فکری برای کودکان

 

بهترین بازی های PS4 برای کودکان

اگر کنسول بازی شما ps4 است، بازی های زیر می توانند بهترین گزینه ها برای یک انتخاب هیجان انگیز برای کودکان باشد. توجه داشته باشید که تقریبا تمامی بازی‌های PS4 روی PS5 هم قابل اجراست.

بازی Spyro

بازی Spyro

یک بازی نوستالژیک برای شما و یک بازی هیجان انگیز برای فرزندتان بازی اسپایرو است. این بازی نسخه بازسازی شده بازی سه گانه اسپایرو برای پلی استیشن 1 است که برای اولین بار حدود 20 سال پیش ارائه شد. این بازی در میان صدها بازی کودکان توانسته جایگاه سوم را از آن خود کند. در این بازی، کودکان در نقش اژدهایی در خواهند آمد که دنیا را به قصد پیدا کردن مادر خود می گردد و در این راه با چالش ها و مشکلاتی مواجه خواهد شد.

بازی Gang beats

بازی gang beats

اگر دوست دارید فرزند شما یک نبرد خنده دار و مهیج را امتحان کند، این بازی می تواند انتخابی خوبی برای او باشد. در این بازی کودکان به صورت گروهی با یکدیگر وارد رقابت شده و رقابت آن ها بیشتر جنبه شوخی دارد. بازیکنان به ترتیب یکدیگر را ناک اوت کرده تا پیروز شوند. اگر فرزند شما در خانه تنها است، می تواند با رقبای انلاین نیز بازی کند.

بازی Rayman legends

بازی rayman legends

این بازی کودکان را به اوج خلاقیت و تنوع خواهد برد. بازی Rayman legends دارای 120 مرحله جذاب و متنوع است که کودکان در آن معماهای مختلف را حل کرده و با چالش هایی مواجه خواهند شد. در دریا مجبور به شنا خواهند شد و یا مانند یک پرنده به پرواز درخواهند آمد. تنوع در شکل ظاهری و گرافیک این بازی نیز کاملا مشهود است و کودکان می توانند از تماشای اسکله مکزیکی، کشتی گیران سنتی، وزغ ها، باتلاق ها، جنگل ها و چیزهای دیگر لذت ببرده و در عمق بازی فرو روند.

بازی Drive club

بازی drive club

یکی دیگر از بازی های مهیج ps4 بازی کلاب رانندگی است. این بازی بیشتر مناسب کودکان بالای 8 سال است تا بتوانند مهارت خود را در رانندگی مجازی و تسلط بر مسیر در سرعت های بالا به رخ دوستان خود بکشند. یکی از ویژگی های این بازی برگزاری مسابقات دوره ای رالی به صورت انلاین است که شما می توانید با دیگران از سراسر جهان وارد مسابقه شده و از آن لذت ببرید.

بازی Fall Guys

بازی fall guys

این بازی یکی از جدیدترین بازی های PS4 است که در سال 2020 به بازار عرضه شد. کودکان بالای 5 سال می توانند به راحتی بازی کردن با آن را یاد گرفته و از آن لذت ببرند. در این بازی 60 کاربر آنلاین دارد که با یکدیگر برای کنترل یک آب نبات ژله ای رقابت می کنند. رقابت های این بازی به هیچ وجه خشونت آمیز نبوده و کودکان بیشتر وارد چالش های معمایی می شوند. 

بازی Untitled Goose Game

بازی Untitled Goose Game

یک بازی متفاوت و هیجان انگیز برای کودکان، بازی Untitled Goos Game است. این بازی یک سناریو متفاوت با بازی های دیگر دارد. کودکان در این بازی وارد یک غار شده و تنها هدف آن ها دردسر درست کردن برای ساکنان غار است! این بازی دارای ماموریت های هیجان انگیز و خنده دار است و کودک شما را شاد و فعال نگه خواهد داشت. 

بازی overcooked

بازی overcooked

یک بازی خلاقانه دیگر در زمینه آشپزی بازی اورکوکد است. در این بازی کودکان در گروه های 3 یا 4 نفره مدیریت یک آشپزخانه را برعهده می گیرند. کودکان بعد از مدتی بازی می توانند آشپزخانه خود را بزرگ تر کرده و منوهای غذایی خود را توسعه دهند. این بازی زیبا بسیار ساده بوده و کودکان به راحتی آن را یاد می گیرند.

مطلب پیشنهادی: سایت های مناسب کودکان

شما کدام از بازی های بالا را دارید؟ آیا بازی مناسب دیگری برای کودکان می‌شناسید؟ برایمان بنویسید.

08 آذر 1401 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 14 رای ) 4.3 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!