معرفی اسباب بازی ها و بازی های آنلاین مناسب کودکان 5 تا 8 ساله

معرفی اسباب بازی ها و بازی های آنلاین مناسب کودکان 5 تا 8 ساله

کودکان در سنین 5 تا 8 سالگی درک کامل تر و بیشتری از خود و محیط اطرافشان پیدا می کنند. در این سن والدین باید بتوانند کودک خود را از لحاظ اجتماعی و توانایی های شخصی رشد دهند تا کودک بتواند برای حضور تنهایی در محیط هایی مانند مهد کودک و مدرسه آماده شود. در این سنین قدرت تمرکز، حافظه و قدرت فیزیکی کودک به شکل چشم گیری افزایش پیدا می کند و والدین می توانند با انجام بازی های مختلف توانایی های کودک خود را ارتقا دهند. اما چه اسباب بازی ها و بازی های آنلاین مناسب کودکان 5 تا 8 سال است تا بتواند به خوبی استعدادهای کودک را شکوفا کند. با ما همراه شوید تا در ادامه با لیستی از بهترین اسباب بازی ها و بازی های آنلاین مناسب کودکان 5 تا 8 سال آشنا شویم.

 
معرفی اسباب بازی های مناسب کودکان 5 تا 8 سال

سنین 5 تا 8 سالگی بهترین سن برای ایجاد تعادل در کودکان است. کودک در این سن دوست دارید در کارهای بزرگ تر ها همکاری کرده و بسیاری از کارها را خود به تنهایی انجام دهد. در صورتی که بتوانید توانایی و احساس اعتماد به نفس را در کودکتان در این سنین حساس بالا ببرید، راه زیادی از تربیت فرزندتان را پیموده اید. بهترین اسباب بازی های مناسب کودکان 5 تا 8 سال شامل موارد زیر است:

بازی فکری نخ و مهره

این بازی جذاب هم می تواند تمرکز کودکان را بالا برده و هم باعث افزایش مهارت های فیزیکی در او می شود. کودکان 5 تا 8 ساله شما می توانند طبق الگوهایی که در کارت ها نشان داده می شود، به ترتیب رنگ های مهره ها را انتخاب کرده و نخ ها را از داخل مهره ها رد کنند.

 

بازی فکری دو چشمی

یک بازی هیجان انگیز گروهی که برای کودکان 5 تا 8 ساله بسیار مناسب است. این بازی می تواند به طور همزمان سرعت، تمرکز و دقت کودک شما را بالا ببرد. در این بازی به هر بازیکن یک عینک داده می شود که به چشم بزند. روی دماغه عینک یک جای خالی برای قرار دادن چند لیوان رنگی وجود دارد. یکی از بازیکنان 3 تاس را همزمان می اندازد. روی یک تاس یک دایره رنگی، روی دیگری یک حلقه اطراف دایره و روی تاس دیگر یک تصویر است. بازیکنان باید بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن کارتی را که عکس دایره زمینه، حلقه اطراف آن و تصویر وسط آن وجود دارد را پیدا کنند. به ازای هر کارتی که پیدا می کنید یک لیوان از عینک برداشته خواهد شد تا در نهایت برنده مشخص شود.

 

بازی فکری دست چین

از دیگری اسباب بازی های مناسب کودکان 5 تا 8 سال که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، می توان به بازی دست چین اشاره کرد. این بازی سرعتی بوده و می تواند برای چند ساعت شما را سرگرم و فعال نگه دارد. این بازی شامل 24 کارت، 20 لیوان رنگی کوچک و یک زنگ است. کارت ها دارای تصاویری را ترتیب رنگ های مختلف هستند. یکی از بازیکنان کارت ها را برعکس کرده و بازیکنان سعی می کنند زودتر از بقیه همان ترکیب رنگ را با لیوان های خود بسازند. این بازی می تواند باعث افزایش هماهنگی سرعت چشم و دست، افزایش تمرکز، حافظه دیداری و مهارت اجتماعی در فرزندتان شود.

بازی دست چین

 
دوز 4 سو

دوز یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین بازی هایی است که می تواند یک انتخاب ایده آل و مناسب برای کودکان 5 تا 8 سال نیز به شمار رود. این بازی شامل یک صفحه ایستاده و 24 جفت مهره رنگی است. بازیکنان باید به گونه ای این مهره ها را در حفره های خالی جای دهند که بتوانند اولین کسی باشند که یک ردیف 4 تایی همرنگ ایجاد کنند. این بازی کودک شما را به تفکر وا می دارد و باعث پرورش قدرت تصمیم گیری و حل مساله او خواهد شد.

 

لگو

لگو از دیگر اسباب بازی های مناسب و پر طرفدار برای کودکان 5 تا 8 سال است که روی خلاقیت و قدرت سازندگی آن ها دست گذاشته و آن ها خلاق تر می کند. کودکان می توانند با استفاده از قطعات کوچک، ماکت هایی که در تصویر می بینند را بسازند. همچنین دست کودکان خلاق شما برای ساخت و ساز باز است! کودکان می توانند بدون هیچ محدودیتی هر آن چه در ذهن دارند را با استفاده از لگو ساخته و از نتیجه کار خود لذت ببرند.

 

بازی فکری لوتوس

اگر دوست دارید در خلال بازی مهارت های اجتماعی کودکتان را بالا برده و به او یاد بدهید با دیگران تعامل صحیح و سازنده داشته باشید، بازی فکری لوتوس یک اسباب بازی مناسب برای کودکان 5 تا 8 ساله به شمار می رود. لوتوس یک بازی گروهی و مشارکتی است که بازیکنان تلاش می کنند با همفکری و کمک یکدیگر و البته به وسیله نشانه هایی که لوتوس به ان ها می دهد، همه گنج های مخفی هخامنشیان را پیدا کنند. طلسم سیاه نیز به دنبال بازیکنان است تا قبل از برنده شدن آن ها، بازیکنان را از گردونه بازی حذف کند!

 

بازی فکری جنگا

این بازی فکری یک انتخاب مناسب به خصوص برای کودکان 8 سال است که آن ها را به اوج هیجان خواهد برد. این بازی می تواند باعث تقویت تمرکز، اعصاب و قدرت تفکر در کودکان و حتی بزرگسالان شود. در این بازی هیجان انگیز باید تمام حواستان را جمع کنید تا برداشتن یک تکه کوچک باعث نشود کل برج بریزد!

بازی فکری جنگا

 
بازی فکری ایروپولی

از دیگراسباب بازی های مناسب برای کودکان 5 تا 8 سال بازی فکری ایروپولی است که بر اساس بازی پر طرفدار و بین المللی مونوپولی طراحی شده است. این بازی منجر به افزایش قدرت مدیریت پول و هوش مالی در کودکان می شود و در غالب بازی مفاهیم اقتصادی و مالی بسیاری را به آن ها آموزش می دهد. این بازی می تواند نقطه شروع ثروتمند شدن فرزندتان باشد. کودکان در این بازی در خیابان های قدیم تهران به گشت و گذار می پردازند، خرید و فروش می کنند، کرایه داده و کرایه می گیرند، می توانند هتل یا خانه ساخته و بسیاری از کارهای اقتصادی دیگر را انجام دهند.

 

بازی معمای هوش یا مکعب های وکسلر

بازی مکعب های وکسلر می تواند یک اسباب بازی مناسب برای کودکان 5 تا 8 سال باشد. این بازی حس کنجکاوی کودک شما را بالا برده، باعث افزایش تمرکز و دقت او خواهد شد. این اسباب بازی همچنین هماهنگی بین چشم و دست ها را افزایش داده و اعتماد به نفس او را بالا می برد. این بازی دارای 17 کارت و 9 مکعب است. کودک شما باید سعی کند با کمک مکعب ها تصاویری که روی کارت می بیند را بسازد. در پشت کارت ها راه حل چیدمان مکعب ها قرار داده شده است. این بازی همچنین دارای سطح های ساده تا سخت است و شما می توانید ابتدا از کارت های ساده شروع کرده و سپس به سمت کارت های سخت تر بروید.

 

بازی فکری اشکال سازنده

از دیگر اسباب بازی های مناسب کودکان 5 تا 8 ساله می توان به بازی فکری اشکال سازنده اشاره کرد که کودکان را با تصویرهای انتزاعی، شکل های هندسی و تفکر خلاق آشنا می کند. این بازی 24 معما در سه سطح آسان، متوسط و سخت دارد و کودکان باید بتوانند تصاویر دیده شده را با اشکال هندسی کوچکی که وجود دارد بسازند. کودکان همچنین می توانند آزادانه خیال پردازی کرده و با استفاده از این شکل های هندسی طرح هایی جدید و متفاوت خلق کنند.

بازی فکری اشکال سازنده

 
بازی فکری باغ وحش هوش

باغ وحش هوش از دیگر اسباب بازی های مناسب کودکان 5 تا 8 سال است که کودکان می توانند به تنهایی آن را بازی کرده و ساعت ها سرگرم آن شوند. در این بازی یک باغ وحش به هم ریخته با 60 معما داریم. شهردار یک مدیر توانا برای سروسامان دادن به اوضاع پیدا می کند که همان بازیکن بازی است. بازیکن باید بتواند به ترتیب معماها را حل کرده و حیوانات و غذاهای موجود را طوری در جاهای خالی بچیند که هیچ حیوانی در کنار غذای مورد علاقه یا حیوان کوچک تری که بتواند به او آسیب برساند قرار نگیرد. 

 

بازی دوخت چوبی

بازی دوخت چوبی یک اسباب بازی مناسب برای کودکان 5 تا 8 سال است که باعث تقویت انگشتان دست، هماهنگی چشم و دست و افزایش تمرکز و دقت می شود. این بازی به فرزند شما کمک می کند که برای کارهای شخصی ساده ای مانند بستن بند کفش، گرفتن مداد در دست و نوشتن و کارهای دیگر آماده شود. این بازی شامل دو بند، دو نخ کاموا و دو صفحه چوبی است. کودکان سعی می کنند طبق طرح های مختلف نخ ها را از سوراخ های موجود رد کنند.

بازی دوخت چوبی

 
بازی های آنلاین مناسب کودکان 5 تا 8 سال

در کنار بازی های فیزیکی، بازی های آنلاین نیز می توانند کودکان شما را سرگرم کرده و باعث تقویت مهارت های مختلف در ان ها شود. در کنار بازی های فیزیکی بالا، بازی انلاین زیر نیز برای کودکان 5 تا 8 سال مناسب هستند.

 

بازی آنلاین Pet Bingo

بازی آنلاین Pet Bingo یکی از بهترین بازی های مناسب برای کودکان 5 تا 8 سال است که مهارت های مختلفی را در او ارتقا خواهد داد. در این بازی کودکان معماهای ریاضی را از ساده تا مفاهیم متوسط و سخت حل کرده و هوش ریاضی و منطقی آن ها تقویت خواهد شد. به ازای حل هر مرحله بازیکنان از حیوانات بازی جایزه دریافت کرده و اگر امتیاز آن ها به مقدار مشخصی برسد، حیوان به طور کامل به آن ها داده می شود. از این به بعد وظیفه نگه داری از حیوان نیز به کودک محول می شود. در نتیجه کودک همزمان هم مهارت های ریاضی را یاد گرفته و هم مسئولیت پذیر خواهد شد.

بازی آنلاین Pet Bingo

 
بازی Toca Boca

از دیگر بازی های آنلاین مناسب کودکان 5 تا 8 سال می توان به بازی توکا بوکا اشاره کرد که می تواند مهارت های مختلف زندگی را به او یاد داده و او را در شرایط مختلف قرار دهد. کودک در این بازی یاد می گیرد که برای آشپزی، حمام کردن، رفتن به مسافرت، رفتن به مدرسه، لباس پوشیدن و کارهای دیگر باید چگونه رفتار کند. کودک همچنین حین بازی با چالش هایی کوچک مواجه خواهد شد تا قدرت تصمیم گیری و رفع مشکل را نیز یاد بگیرد.

 

بازی Smart Kids Puzzles

اگر کودک شما به چیدن قطعات پازل کنار یکدیگر علاقه دارد شما می توانید با تهیه بازی Smart Kids Puzzles او را با دنیایی از پازل های مختلف آشنا کنید. در این بازی پازل ها از سطح های مختلف ساده تا کمی سخت وجود دارند تا کودکان شما بتوانند با قرار دادن قطعات کوچک آن کنار یکدیگر، شکل های مختلفب بسازند. این بازی می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای کودکان 5 تا 8 سال شما به شمار رود.

 

بازی Disney Crossy Road

در این بازی کاراکترهای مختلف در یک زمین بی پایان حرکت می کنند. در این حرکت کردن بازیکنان سعی می کنند که به موانع برخورد نکرده و یا در آب غرق نشوند. کاراکترهای این بازی باید قفل گشایی شوند. از این رو شما باید بتوانید معماهای مختلف را حل کرده تا بتوانید کاراکتر مورد نظرتان را تهیه کنید. این بازی یکی از بازی های آنلاین مناسب کودکان 5 تا 8 سال است که می تواند مهارت های مختلفی را در ان ها ارتقا دهد.

بازی Disney Crossy Road

 
بازی Piano Kids

اگر فکر می کنید که کودک شما استعداد موسیقیایی دارد و می خواهید این استعداد را در او پرورش دهید، بازی Piano Kids یک بازی آنلاین مناسب برای کودکان 5 تا 8 ساله شما خواهد بود. در این بازی کودکان با ابزارهای مختلف موسیقی و نت های موسیقی آشنا شده و یاد می گیرند که آهنگ هایی ساده بنوازند. این بازی آنلاین برای والدینی که توانایی خرید دستگاه های موسیقی برای فرزندشان ندارند، انتخاب مناسبی به شمار می رود.

 

زبان کوچولو 

از دیگر بازی های آنلاین مناسب کودکان 5 تا 8 سال زبان کوچولو است که چالش های ساده و هیجان انگیزی مانند جورچین کلمات، پازل، بازی با اعداد و غیره هم ذهن کودک را به کار انداخته و هم به او کلمات فارسی و انگلیسی مختلفی را یاد می دهد. بدون نیاز به صرف هزینه های بالا برای کلاس های آموزش زبان انگلیسی این بازی آنلاین دایره لغات فارسی فرزند شما را بالا برده و متناسب با سن او، به او زبان انگلیسی آموزش می دهد. این بازی یک گوینده به زبان فارسی داشته که از همان ابتدا کودک شما را همراهی و راهنمای کرده تا کودک بتواند به راحتی بازی را انجام داده و آموزش ها را یاد بگیرد.
 

پیشنهاد ما این است که خرید اسباب بازی را از اسباب بازی فروشی های معتبر انجام دهید تا از اصل و باکیفیت بودن آن ها، اطمینان داشته باشید.

16 شهریور 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 1 رای ) 3 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!