آموزش مرحله به مرحله نقاشی شیر برای کودکان

آموزش مرحله به مرحله نقاشی شیر برای کودکان

زمانی که شما یک نقاشی تمام شده را می بینید، شاید کشیدن آن به نظرتان سخت باشد، اما اگر بتوانید مرحله به مرحله آن را به کودک خود آموزش دهید، مطمئن باشید نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد. در این مقاله به شکلی ساده، آموزش مرحله به مرحله نقاشی شیر برای کودکان را در اختیار شما قرار می دهیم تا کودک شما به یک هنرمند واقعی تبدیل شود!

مرحله اول: صورت شیر را بکشید

در مرحله اول برای آموزش مرحله به مرحله نقاشی شیر، کافی است یک دایره بزرگ و یک دایره کوچک تر داخل یکدیگر بکشید. به این مساله توجه کنید که دایره ها هم مرکز باشند. می توانید به فرزند خود کشیدن دایره با پرگار را یاد دهید تا دایره ها دقیق و هم مرکز کشیده شوند. همچنین فاصله بین دو دایره بهتر است حدود 1 سانتی متر باشد. 

مرحله دوم: یال شیر را بکشید

برای کشیدن یال شیر کافی است، بر روی دایره بیرونی، نیم دایره هایی کشیده و سپس دایره بیرونی را پاک کنید. 

مرحله سوم: بدن شیر را بکشید

در این بخش از آموزش مرحله به مرحله نقاشی شیر، باید بدن شیر را بکشید. برای این کار کافی است، یک بیضی از یک سانتی متر پایین تر از مرکز دایره رسم کنید.

مرحله چهار: پاهای پشتی شیر را بکشید

در این مرحله برای کشیدن پاهای شیر کافی است دو دایره با اندازه مناسب نسبت به بخش های دیگر در سمت چپ و راست پایین بیضی بکشید. 

مرحله پنجم: بدن شیر را فرم دهید

برای آن که بدن شیر از فرم بیضی و خشک بیرون بیاید، از محل تلاقی دایره پاها و بیضی یک قوس داخلی تا یال شیر بکشید.

مرحله ششم: نیمه بالایی بیضی را پاک کنید

در این مرحله شما باید بخش بالایی بیضی که زیر قسمت سر و یال آن قرار می گیرد را پاک کنید. بهتر است از ابتدا با مدادی کم رنگ طرح اولیه را رسم کنید تا هنگام پاک کردن نقاشی شما کثیف و سیاه نشود.

مرحله هفتم: بدن شیر را کامل کنید

بعد از پاک کردن بیضی، بخشی از آن که بیرون از قوس کشیده شده قرار گرفته است را نیز پاک کنید تا قوسی که کشیده اید، به بدن اصلی شیر تبدیل شود.

مرحله هشتم: پاهای جلویی شیر را بکشید

برای کشیدن پاهای شیر کافی است برای پای راست آن یک L و برای پای چپ آن یک J نوشته و سپس دو خط اضافی برای ناخن های شیر داخل آن بکشید.

مرحله نهم: دم شیر را بکشید

در این مرحله از قسمت بالای پاهای پشتی شیر، دو خط موازی همراه با کمی انحنا که در شکل می بینید را کشیده و در انتهای آن چیزی شبیه به یک برگ بکشید.

مرحله دهم: صورت شیر را کامل کنید

در این مرحله شما باید صورت شیر را به شکل کامل بکشید. از چشم ها شروع کنید. همان طور که در تصویر می بینید، سه دایره با اندازه های بزرگ، متوسط و کوچک و با همان مکان قرار گرفتن داخل یکدیگر رسم کنید.

برای کشیدن بینی شیر، یک حرف انگلیسی V را در نظر گرفته اما دو سر آن را کمی بازتر از حالت معمولی بکشید. سپس دو سر آن را با یک قوس به یکدیگر وصل کنید.

مرحله یازدهم: زبان و دهان شیر را بکشید

در این بخش از آموزش مرحله به مرحله نقاشی شیر به کودکان نوبت به کشیدن زبان و دهان می رسد. برای کشیدن دهان کافی است از انتهای حرف V یا همان بینی شیر یک خط راست به سمت پایین کشیده و همانند شکل زیر یک قوس به سمت داخل در سر آن بکشید. از وسط قوس نیز یک نیم دایره کوچک کشیده تا دهان آن تکمیل شود.

مرحله دوازدهم: سیبیل های شیر را بکشید

کشیدن سیبیل های شیر ساده ترین مرحله در کشیدن نقاشی است. کافی است مانند شکل زیر 3 خط منحنی از زیر دماغ کشیده و آن را تا حدود دایره داخلی ادامه دهید.

مرحله سیزدهم: شیر را نقاشی کنید

می توانید دست کودکتان را برای رنگ آمیزی شیر باز گذاشته تا با خلاقیت خود هر رنگی که می خواهد را استفاده کند. اما اگر می خواهید نتیجه کار یک شیر واقعی و زیبا باشد، می توانید بدن شیر را به رنگ خردلی و دم و یال او را قهوه ای کنید.

با این چند مرحله ساده می توانید خلاقیت و استعداد کودک خود برای نقاشی کشیدن را شکوفا کرده و او را نسبت به آن علاقه مند کنید. اگر کودک شما خردسال است، می توانید خودتان نیز همراه او نشسته و به او در کشیدن نقاشی کمک کنید.

برای ثبت نام در باهوشک کلیک کنید

06 دی 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 26 رای ) 4.5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!