آموزش مرحله به مرحله کشیدن نقاشی پروانه

آموزش مرحله به مرحله کشیدن نقاشی پروانه

اگر دوست دارید یک فعالیت لذت بخش مشترک با فرزنتان انجام دهید تا هم او را سرگرم کرده و هم استعدادهای او را شکوفا کنید، نقاشی کشیدن با یکدیگر می تواند یک انتخاب عالی و مناسب برای شما باشد. در این مقاله آموزش مرحله به مرحله کشیدن نقاشی پروانه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا فرزند شما به راحتی بتواند یک نقاشی زیبا و حرفه ای بکشد. پس با ما همراه شوید.

مرحله اول: یک دایره بکشید

در اولین بخش از آموزش مرحله به مرحله کشیدن نقاشی یک دایره در نیمه بالایی کاغذ خود بکشید. این دایره سر و صورت پروانه شما خواهد بود.

مرحله دوم: در انتهای دایره یک بیضی بکشید

مرحله دوم نوبت به کشیدن بدنه پروانه می رسد. برای این کار یک بیضی از انتهای دایره بکشید. کمی به عکس دقت کنید، بیضی در قسمت بالایی نسبت به قسمت پایینی آن کمی پهن تر است. 

مرحله سوم: روی بدن دو خط منحنی بکشید

با کشیدن دو خط منحنی روی بیضی مانند شکل زیر شما بخش های بدن پروانه یعنی شکم و بالا تنه او را مشخص می کنید.

مرحله چهارم: کشیدن صورت را آغاز کنید

در این بخش از آموزش مرحله به مرحله نقاشی پروانه، کار کشیدن اجزای صورت او را آغاز کنید. انجام این کار ساده است. کافی است دو دایره کوچک برای چشم ها و یک نیم دایره برای لبخند او بکشید.

مرحله پنجم: شاخک های پروانه را بکشید

در این بخش نوبت به کشیدن شاخک های پروانه می رسد. برای کشیدن شاخک ها مانند شکل زیر دو خط کشیده و سپس آن ها را به سمت خارج به شکل منحنی بکشید.

مرحله ششم: بال های پروانه را بکشید

برای کشیدن بال ها کافی است دو دایره در دو طرف بدن پروانه بکشید. به این مساله توجه کنید که دایره ها باید داخل بدن پروانه با یکدیکر همپوشانی داشته باشند و بعد از کشیدن دایره ها، بخش هایی که داخل بدن پروانه قرار گرفته است را پاک کنید.

مرحله هفتم: بال های عقب پروانه را بکشید

در این بخش کافی است در پایین هر بال دو بال یک خط منحنی مانند شکل زیر بکشید. یک بخش آن را از وسط بال و یک سر ان را از انتهای بدنه بیضی شکل شروع کرده و به کمک یک منحنی به یکدیگر آن را وصل کنید.

مرحله هشتم: بال پروانه را کامل کنید

در این بخش از آموزش مرحله به مرحله نقاشی پروانه، باید بال های پروانه را تکمیل کنید. همانند شکل زیر یک منحنی از دو سر خط منحنی روی بیضی بکشید.

مرحله نهم: پاهای پروانه را بکشید

برای کشیدن پاهای پروانه شما می توانید از نقطه ای که بدن پروانه با بال های انتهایی تلاقی می کند، یک خط منحنی به سمت خارج بکشید. در انتهای هر خط منحنی زیر یک دایره کوچک بکشید.

مرحله دهم: دو دایره در مرکز هر بال بکشید

همان طور که در شکل زیر می بینید، در این مرحله دو دایره در قسمت داخلی هر بال بکشید. دایره کوچک تر داخل دایره بزرگ قرار گرفته و بر روی یکدیگر مماس باشند.

مرحله یازدهم: روی قسمت بیرونی بال، سه دایره ریز بکشید

در این مرحله مانند شکل زیر روی قسمت بیرونی بال های بزرگ 3 دایره کوچک بکشید.

مرحله پایانی: پروانه را رنگ آمیزی کنید

رنگ آمیزی پروانه را به طور کامل به کودکتان بسپارید تا با خلاقیت و سلیقه خود رنگ ها را انتخاب کرده و از نتیجه نهایی کار لذت ببرد. می توانید رنگ آمیزی زیر را نیز به او نشان دهید تا از این ایده ها نیز کمک بگیرد.

برای ثبت نام در باهوشک کلیک کنید      

28 آذر 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 41 رای ) 4.1 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!