آموزش مرحله به مرحله نقاشی گربه

آموزش مرحله به مرحله نقاشی گربه

آموزش نقاشی به کودکان

نقاشی به عنوان شکلی از بیان خلاقانه، مزایای بسیاری در جهت رشد و نمو کودکان دارد. آموزش مرحله به مرحله نقاشی گربه، یکی از ساده ترین فعالیت هایی است که می تواند به شروع سفر هنری آن ها کمک کند. کشیدن نقاشی حیوانات اگرچه به ظاهر بسیار مشکل به نظر می‌رسد، اما همیشه روش هایی برای ساده کردن کارها وجود دارد. در مورد آموزش نقاشی به کودکان نیز باید از ساده سازی طرح کمک گرفت. 
با آموزش مرحله به مرحله نقاشی گربه، با ما همراه باشید. طی این آموزش می بینید که چطور با رسم ساده ترین اشکال می توانید به فرزند خود یک نقاشی خوب و زیبا آموزش و هدیه دهید.
به خاطر داشته باشید که برای داشتن یک نقاشی خوب و شبیه کردن آن به آنچه در دنیای واقعی وجود دارد؛ باید در ابتدا خوب ببینید، سپس یک طرح سریع و با اشکال ساده بسازید و در نهایت طراحی خود را اصلاح کنید.


آنچه برای طراحی یک گربه نیاز دارید

افراد مبتدی برای شروع طراحی یک گربه فقط به یک مداد، پاک کن، کاغذ نقاشی و وسایل رنگ آمیزی نیاز دارند.  برای بچه های کوچکی که تازه شروع به کار می کنند، می توان از الگوی قابل چاپ نیز کمک گرفت.

 

آموزش مرحله به مرحله نقاشی گربه در شش مرحله

یادگیری رسم تصویر گربه از جلو، ساده ترین فعالیت برای بچه ها است. در اینجا راهنمای آسان و گام به گام نحوه ترسیم گربه آورده شده است.

1. سر و شکم گربه را بکشید:

برای ترسیم گربه ابتدا طرح کلی شکم گربه را همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است رسم کنید (یک دایره بزرگ بیضی شکل کج). سپس در بالای این دایره ، یک شکل بیضی کوچکتر یا یک دایره کوچک برای سر گربه بکشید.

نقاشی گربه 1


 

2. پای و گوشهای گربه ای را بکشید:

روی صورت یا دایره کوچکتری که ترسیم کرده اید، دو مثلث بکشید تا گوش های گربه باشند. مطابق شکل، در نیمه پایین دایره پایین تر، یک کمان به شکل C برای ران گربه بکشید. سپس برای ترسیم پنجه پا از یک u کشیده استفاده کنید. و در نهایت انگشتان پا را روی پنجه رسم کنید.

نقاشی گربه


3. جلوی پاها و کمان گربه را بکشید:

حالا تصور کنید یک خط افقی از مرکز شکم گربه عبور می کند. همانطور که در شکل نشان داده شده است، یک شکل بزرگ w بکشید تا جلو بازوها تشکیل شود. یک بار دیگر پنجه ها و انگشتان را بکشید. سپس با رسم یک کمان در محدوده گردن کاری کنید که صورت گربه از بقیه بدن جدا شود.

نقاشی گربه


4. چشم های گربه را بکشید:

دو دایره کوچک تو خالی برای چشم گربه روی صورتش بکشید. دو دایره کوچکتر و توپر نیز برای مردمک ها ترسیم کنید.
خب اکنون زمان تمیز کاری طراحی اولیه است. برای زیباتر کردن آنچه تاکنون ترسیم کرده اید، خطوط یا منحنی های اضافی را پاک کنید. در بالای شکل w که برای جلو بازوها رسم کرده اید، یک منحنی کوچک مطابق با شکل زیر بکشید.

نقاشی گربه


 

5. بینی، دهان و دم گربه را بکشید:

یک خط فرضی تصور کنید که چشمان گربه را به هم وصل می کند. حالا یک دایره کوچک درست زیر مرکز این خط فرضی بکشید تا بینی شما تشکیل شود. از این دایره دو منحنی با گودی رو به بالا، یکی را به سمت چپ و دیگری را به سمت راست بکشید. اگر خوب نگاه کنید، منحنی ها مانند یک "3" انگلیسی افقی به نظر می رسند. این دهان گربه شماست.

سپس ، دو خط را از پشت دایره پایین شروع کنید (از پشت پای عقب شروع کنید و با یک قوس مناسب به هم وصل کنید تا یک دم خوب و شکیل ایجاد شود).

نقاشی گربه


 

6. جزئیات را بکشید و گربه را رنگ کنید:

در آخرین بخش از آموزش مرحله به مرحله نقاشی گربه، اکنون زمان آن رسیده که به جزییات بپردازید. گربه شما می تواند ناحیه های رنگی تیره تری روی بدن و دم، و همچنین ناحیه های روشن تری در سایر قسمت ها مانند سینه، نواحی داخلی گوش ها و برجستگی روی لب ها، داشته باشد. گربه ملوستان را با رنگ های دلخواه خود، رنگ آمیزی کنید. 

نقاشی گربه


 نقاشی علاوه بر توسعه مهارت های حرکتی، تجزیه و تحلیل بصری را نیز تقویت می کند. این تمرین به ایجاد تمرکز کمک می کند، هماهنگی چشم و دست را بهبود می بخشد و مهارت های اجتماعی و حل خلاقانه مشکلات را در کودکان بهبود می بخشد. بنابراین، به کودک خود انگیزه دهید تا مداد را برداشته و اطمینان حاصل کند که شما کارهای هنری اش را بر روی دیوارهای اتاقش، یخچال و یا هرجای دیگری به نمایش می گذارید.
 

10 مهر 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 16 رای ) 4.6 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!