چطور یک پرنده برای کودکان بکشیم؟ (نقاشی کودکانه پرنده)

چطور یک پرنده برای کودکان بکشیم؟ (نقاشی کودکانه پرنده)

 

کودکان به طور ذاتی ذهنی خلاق و کنجکاو دارند و والدین می توانند با درگیر کردن آن ها با فعالیت های هنری و خلاقانه، هوش و قدرت تخیل آن ها را بالا ببرند. اگر کودک شما به نقاشی کشیدن علاقه دارد، می توانید با استفاده از اصول و تکنیک ها ساده به او کمک کنید که بتواند طراحی های زیبایی از حیوانات انجام دهد. در این مطلب با ما همراه شوید تا آموزش گام به گام کشیدن یک پرنده را یاد بگیریم.

 

طرح اولیه پرنده را بکشید

در مرحله اول نقاشی کافی است چیزی شبیه به عصا بکشید. یک خط مورب که انتهای آن یک انحنا به سمت داخل مانند شکل زیر بکشید. این طرح اولیه برای کشیدن سر و بدن پرنده خواهد بود.

چشم ها و منقار را بکشید

مانند شکل زیر یک دایره با اندازه مناسب به عنوان چشم در داخل منحنی کشیده و آن را مشکی رنگ کنید. منقار پرنده را نیز با دو انحنای کوچک رسم کنید.

بال ها را بکشید و بدن را کامل کنید

برای کشیدن بال و بدن کافی است ابتدا بر روی خط مورب اصلی یک نیم دایره کشیده و سپس به موازات آن نیم دایره، نیم دایره بزرگ تری کشیده و مانند شکل زیر ان را به دم و منقار پرنده وصل کنید.

پرها و پا را بکشید

برای کشیدن پر و دم کافی است سه کمان با اندازه مناسب در نیم دایره اول کشیده و دو دو کمان نیز در قسمت دم پرنده بکشید. برای کشیدن پاها نیز کافی است دو خط موازی از نیم دایره بیرونی کشیده و سپس در انتهای هر دو خط دو نیم دایره برعکس کوچک بکشید.

پرنده را رنگ آمیزی کنید

مانند شکل زیر می توانید منقار را قهوه ای، بال ها را زرد و بقیه بدن پرنده را نارنجی تیره کنید. البته هیچ الزامی برای استفاده از این رنگ ها وجود ندارد. دست کودکتان را باز بگذارید تا با قدرت تخیل خود هر رنگی که دوست دارد را برای رنگ آمیزی اثر هنری خود انتخاب کند!

نقاشی پرنده

 

06 شهریور 1402 - نویسنده : باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 7 رای ) 4.5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!