چطور یک جغد برای کودکان بکشیم؟ (نقاشی ساده جغد)

چطور یک جغد برای کودکان بکشیم؟ (نقاشی ساده جغد)

 

جغدها نه تنها حیوانات زیبایی هستند، بلکه به عنوان نماد زیرکی و هوش نیز شناخته می شوند. در یونان باستان جغد نماد یکی از الهه های خرد به نام آتنا است. اگر کودکان شما به خاطر هری پاتر، وینی پو یا پوکمون طرفدار جغدها هستند، می توانید همراه آن ها دست به کار شده و یک جغد زیبا و درست و حسابی نقاشی کنید. کشیدن جغد گام به گام کاری بسیار ساده است که در ادامه به شما توضیح داده می‌شود.

 طرح کلی پا و بدن را بکشید

ابتدا یک بیضی افقی به عنوان سر و یک بیضی عمودی به عنوان بدن جغد در زیر یکدیگر مانند شکل زیر بکشید. دقت کنید که شکل ها همراستا با یکدیگر باشند.

چشم ها و پاها را بکشید

جغد چشم های درشتی دارد، بنابراین مانند شکل زیر دو دایره نسبتا بزرگ برای چشم ها بکشید. در قسمت پایین هم چیزی شبیه به مستطیل با اضلاع منحنی به عنوان پا رسم کنید.

چشم ها و صورت را تکمیل کنید

برای تکمیل چشم ها کافی است دو هلال مانند هلال ماه داخل چشم ها کشیده و به عنوان طرح اولیه مژه دو خط مورب مانند شکل زیر روی چشم ها بکشید. سپس یک خط عمودی به عنوان طرح اولیه منقار بین دو چشم بکشید. شکل پاها را مانند شکل زیر با چند خط کوچک تکمیل کنید.

مژه ها، منقار و پاها را بکشید

بین خط هایی که به عنوان مژه کشیده اید، دو خط کشیده و آن ها را به هم وصل کنید. انگار که می خواهید خط اولیه را در یک فضای بسته محبوس کنید. دور خط منقار را دو نیم دایره مانند شکل زیر رسم کنید. برای کشیدن بالا دو خط منحنی از پایین سر کشیده و آن را تا پایین بکشید. هرچه خط منحنی به پایین بدن نزدیک می شود، منحنی باریک تر خواهد شد.

خطوط اضافی را پاک کنید

خطوط راهنمایی که برای مژه و منقار کشیده بودید را پاک کنید.

 

جغد را رنگ آمیزی کنید

برای آن که رنگ آمیزی جغد طبیعی به نظر برسد، می‌توانید مانند شکل زیر قسمت داخلی بدن و منقار را قهوه‌ای کم رنگ کنید. همچنین برای رنگ آمیزی سر و بال‌ها از قهوه ای تیره تر استفاده کنید. اگر کودک شما به رنگ های دیگر علاقه دارد، اجازه دهید او آزادانه از رنگ های دلخواه خود استفاده کند. 

 

 

06 شهریور 1402 - نویسنده : باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 1 رای ) 5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!