آموزش کامل نقاشی انیمه ساده

آموزش کامل نقاشی انیمه ساده

 

این روزها بازی های کامپیوتری و کارتون های انیمه طرفداران زیادی بین کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ ترها پیدا کرده است. بسیاری از شخصیت های این انیمه ها به شخصیت های محبوب و دوست داشتنی تبدیل شده اند که بچه ها دوست دارند در اتاق خواب خود یک وسیله و طرحی به شکل آن داشته باشند. در این بین نقاشی انیمه محبوب هر شخص می تواند برای او دلچسب باشد. شاید در نگاه اول نقاشی انیمه کمی به نظرتان سخت بیاید، اما اگر بتوانید آن را مرحله به مرحله بکشید، کار برایتان ساده خواهد شد. در ادامه چند تصویر مرحله به مرحله نقاشی انیمه و توضیحات آن را با یکدیگر بررسی می کنیم.

 

مدل پیشنهادی اول برای نقاشی انیمه مرحله به مرحله

نقاشی انیمه را مانند شکل زیر به چند مرحله ساده تقسیم کنید. ابتدا یک دایره بکشید و با کشیدن دو خط آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. در مرحله بعد باید حالت چهره و صورت او را تغییر دهید. همان طور که بارها دیده اید، فرم صورت انیمه ها تقریبا زاویه دار است، بنابراین مانند مرحله دوم، فرم صورت را تغییر دهید. مرحله سوم نوبت به کشیدن چشم ها می رسد. انیمه ها چشم های درشتی دارند که قسمت بالای آن کمی حالت خمیده دارد. دقت کنید که جای مناسب چشم دقیقا بین خط عمومی کشیده شده و روی خط افقی باشد. در مرحله چهار گوش ها و ابروها را بکشید. گوش ها را در امتداد خط افقی بکشید و یادتان باشد که انیمه ها ابروهایی باریک و خطی دارند. 

در مرحله پنجم جای بینی یک نقطه گذاشته و دهان را نیز با یک خط منحنی کوچک بکشید. مرحله ششم نوبت به موها می رسد. ابتدا خطوط اولیه طرح موها را بکشید. توجه کنید که انیمه ها معمولا موهایی شلوغ و نامرتب دارند. در مرحله آخر نیز باید به جزئیات بپردازید و خط های کمکی که کشیده اید را حذف کنید. در نقاشی انیمه تمرکز بر روی چشم ها است و باید سعی کنید با استفاده از سایه روشن و ایجاد اختلاف رنگ در چشم ها حالت زیبا و گیرای آن را حفظ کنید.

 

مدل پیشنهادی دوم برای نقاشی انیمه مرحله به مرحله

مدل پیشنهادی دیگر برای نقاشی انیمه شکل زیر است که می توانید آن را مرحله به مرحله و به راحتی بکشید. در این روش ابتدا یک دایره می کشید و به جای آن که خط افقی را از وسط دایره رسم کنید آن را در سه چهارم پایین می کشید. در مرحله بعدی باید فرم پایین صورت را مانند مرحله دو شکل بالا تکمیل کنید. مانند روش اول توجه کنید که فرم زاویه دار صورت را رعایت کنید. در مرحله سوم چشم ها را در پایین خط افقی بکشید و سپس خط افقی را پاک کنید. برای کشیدن چشم ها می توانید ابتدا یک دایره بکشید، سپس روی آن یک خط منحنی کشیده و آن را تکمیل کنید. 

در مرحله چهارم خطوط اضافه را پاک کنید. در این مرحله به جزئیات چشم ها بیشتر بپردازید. خطوط ابرو، بینی و دهان را نیز بکشید. مانند روش بالا دقت کنید که ابرو نازک و خطی کشیده می شود. در مرحله پنجم باید کشیدن موها را شروع کنید. ابتدا موها را به شکل خطی روی صورت بکشید و سپس خط های کم رنگی در کنار صورت ترسیم کنید. موها را به شکل منحنی با انتهای تیز بکشید. از مرحله ششم تا مرحله آخر نیز باید خطوط اضافی را پاک کرده و به جزئیات با دقت بیشتری نگاه کنید.

 

مدل پیشنهادی سوم برای نقاشی انیمه مرحله به مرحله

یک انیمه ساده و زیبای دیگر شکل زیر است. این انیمه را می توانید تنها در شش مرحله بکشید. در مرحله اول ابتدا دایره کلی را کشیده و خطوط عمود بر هم آن را بکشید. دقت کنید که حالت چهره این انیمه به سمت چپ تمایل دارد بنابراین خط افقی را از وسط نکشید و آن را کمی به سمت چپ و با کمی انحنا بکشید. در مرحله دوم چشم ها، ابرو و یک مثلث کوچک به جای دهان بکشید. همانطور که در بخش های بالاتر هم گفته شد، چشم ها در انیمه ها درشت هستند و برای کشیدن آن ها می توانید یک دایره بزرگ با یک خط خمیده روی آن بکشید. چشم سمت راست را با فاصله بیشتر از خط عمودی بکشید تا حالت چهره متمایل به چپ حفظ شود. در مرحله سوم حالت صورت را به حالت زاویه دار مخصوص انیمه ها تبدیل کنید. در مرحله چهارم به جزئیات مانند خطوط قرمز گونه یا خطوط بالا و اطراف چشم بپردازید. مرحله پنجم نوبت کشیدن موها است. مانند روش های بالا موها باید به صورت نامرتب و تیز کشیده شود. در مرحله پایانی نیز می توانید به جزئیات بیشتر پرداخته و انیمه خود را رنگ کنید. 

 

 در ادامه ایده های بیشتری برای کشیدن مانگا و انیمه برای طرفداران این ژانر قرار می دهیم

 

14 اسفند 1402 - نویسنده : باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 1 رای ) 5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!