معرفی اسباب بازی ها و بازی های آنلاین مناسب کودکان 8 تا 10 سال

معرفی اسباب بازی ها و بازی های آنلاین مناسب کودکان 8 تا 10 سال

کودکان 8 تا 10 سال کودکانی هستند که مهارت های بسیاری از جمله خواندن و نوشتن را فرا گرفته و معمولا از خواندن و کشف کردن و اثبات خود لذت می برند. کودکان در این سن دوست دارند بیش از هر زمان دیگری در کودکی وجود خود را به دیگران ثابت کرده و در تصمیم های خانوادگی شرکت کنند. در این مقاله اسباب بازی ها و بازی های آنلاین مناسب کودکان 8 تا 10 سال را به شما معرفی می کنیم تا با انجام این بازی ها با فرزندتان، فرزندانی با اعتماد به نفس بیشتر و توانمندتر داشته باشید.

 
معرفی اسباب بازی های مناسب کودکان 8 تا 10 سال

بازی می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در تربیت، رشد و پرورش کودکان داشته باشد. بهترین بازی هایی که می توانید برای کودک 8 تا 10 ساله خود تهیه کنید، شامل موارد زیر است:

 

بازی فکری گلوکز

بازی های فکری گروهی یکی از بازی های جذابی است که کودکان و یا حتی بزرگسالان از انجام آن لذت می برند. این بازی بسیار هیجان انگیز بوده و می تواند تفکر استراتژیک، تصمیم گیری آنی، مشارکت با دیگران و تعامل اجتماعی را در فرزند شما تقویت کند. این بازی شامل چند کارت، چند حبه قند و قوانینی است که باید بازیکنان طبق آن سعی کنند هر چه زودتر از شر قندهای خود خلاص شده تا برنده شوند.

 

بازی فکری پنتاگو

از دیگر اسباب بازی های مناسب کودکان 8 تا 10 سال می توان به بازی پنتاگو اشاره کرد که سال ها است به عنوان یکی از بازی های پر طرفدار در سراسر جهان و بهترین بازی فکری در بسیاری از کشورها شناخته می شود. این بازی دو نفره است و در آن هر بازیکن به نوبت یک مهره را در صفحه قرار داده و صفحه ها را به دلخواه 90 درجه در جهت عقربه های ساعت و یا خلاف آن می چرخاند. هر بازیکنی که بتواند 5 مهره را به صورت افقی، عمودی و یا اریب پشت سر هم ردیف کند، برنده بازی است.

بازی فکری پنتاگو

بازی فکری لاجیکولو

از دیگر بازی های فکری مناسب کودکان 8 تا 10 سال، بازی لاجیکولو است که می تواند تا ساعت ها هم کودکان و هم بزرگسالان را به خود سرگرم کند. این بازی 32 مهره رنگی، یک صفحه بازی، دفترچه راهنما و پاسخ نامه داشته و بیش از 150 معما را برای بازیکنان مطرح می کند. معماها در سه سطح ساده، متوسط و پیشرفته طراحی شده اند. در هر معما به شما گفته می شود که از چه تعداد مهره و چه رنگ هایی باید استفاده کنید، همچنین سرنخ هایی به شما گفته می شود تا با چینش صحیح مهره ها بتوانید معما را کشف کنید. 

 

بازی با سازه های فلزی

کودکان 8 تا 10 ساله بیش از کودکان دیگر به دنبال ساختن و خلق کردن هستند. خرید اسباب بازی هایی که می تواند این حس کودکان را ارضا کند، می تواند آن ها را به افرادی فنی و ماهر در بزرگ سالی تبدیل کند. بازی با سازه های فلزی و به هم وصل کردن آن ها می تواند یک اسباب بازی مناسب برای کودکان 8 تا 10 ساله شما باشد. این بازی باعث افزایش هماهنگی چشم و دست در کودکان، تقویت ماهیچه های ظریف دست، نقشه خوانی و آشنایی با مکانیسم های فنی و هندسی خواهد شد.

 

بازی رینگ دینگ دینگ

از دیگر اسباب بازی های مناسب کودکان 8 تا 10 سال که می تواند بسیار هیجان انگیز و با رقابت جدی انجام شود، بازی رینگ دینگ دینگ است. احتمالا والدین عزیز بازی با کش ها را در دوران کودکی خود به خاطر می آورند. این بازی با الهام از لذت بازی با کش طراحی شده است. در این اسباب بازی 54 کش در 6 رنگ متفاوت، 32 کارت و یک زنگ وجود دارد. این بازی را می توان تک نفره تا 6 نفر انجام داد. روی کارت ها شکل های مخلفی از کش که روی انگشتان قرار گرفته اند وجود دارد. یک نفر کارت ها را برگردانده و هر کس بتواند زودتر طرح کش ها را روی انگشتان خود پیاده کند برنده است. این بازی می تواند باعث تقویت هوش، افزایش هماهنگی چشم و دست و بهبود روابط اجتماعی در کودک 8 تا 10 ساله شما شود.

بازی رینگ دینگ دینگ

دومینو

دومینو یک بازی نفس گیر و هیجان انگیز و یک اسباب بازی مناسب برای کودکان 8 تا 10 سال است که می تواند دقت و تمرکز را در فرزندتان به شکل چشم گیری بالا ببرد. با خرید این اسباب بازی نه تنها کودکان بلکه دیگر اعضای خانواده نیز می توانند تمرکز و دقت خود را به چالش بکشند. همان طور که می دانید در این بازی بازیکن باید تمامی قطعات را به گونه ای در کنار یکدیگر قرار دهد که تا پایان قرار دادن آخرین قطعه تعادل هیچ کدام از قطعات به هم نخوره و قطعات زمین نخورند. بعد از آن که شکل مورد نظر را با قطعات ایجاد کردید، با ضربه به اولین و یا آخرین قطعه، قطعات دومینو باید به ترتیب زمین خورده و باعث زمین خوردن قطعه بعدی خود شوند.

 

اعصاب سنج

اعصاب سنج یکی از بهترین اسباب بازی های مناسب کودکان 8 تا 10 سال است تا بتوانند میزان تمرکز، دقت و هماهنگی بین دست، چشم و ذهن خود را سنجیده و آن را تقویت کنند. همان طور که می دانید در این بازی باید بتوانید بدون برخورد دسته فلزی به بدنه آن را از ابتدای مسیر به انتها ببرید. از آن جا که مسیر تقریبا طولانی است، از یک جایی به بعد دستان شما شروع به لرزش می کند. بنابراین بازی کردن با این اسباب بازی به تدریج توان فیزیکی فرزند شما را بالا برده و او را دقیق تر و با اعتماد به نفس تر خواهد کرد.

 

ستاره فکری دنباله دار

اگر به دنبال یک اسباب بازی مناسب برای کودک 8 تا 10 ساله خود هستید و می خواهید با خرید یک اسباب بازی قدرت تخیل و خلاقیت او را بالا ببرید، ستاره فکری دنباله دار می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. این اسباب بازی 100 قطعه مشابه با رنگ های مختلف داشته که کودک می تواند با چفت کردن آن ها به یکدیگر شکل هایی متفاوت و زیبا بسازد. خلق اشیای مختلف تاثیر بسیار چشم گیری در شکوفایی خلاقیت کودک و افزایش اعتماد به نفس او دارد، لذا خرید این اسباب بازی می تواند یک خرید هوشمندانه برای فرزند دلبندتان باشد.

ستاره فکری دنباله دار

بازی فکری هدبند کانگرو

از دیگر اسباب بازی های مناسب کودکان 8 تا 10 سال می توان به بازی فکری هدبند کانگرو اشاره کرد که یکی از بازی های بسیار پر طرفدار در میان کودکان ژاپنی است. این بازی چیزی شبیه به بازی 20 سوالی خودمان است که با استفاده از یک ساعت شنی زمان را محدود می کند. هر کس یک هدبند به سرش می زند و سوال هایی از دیگران می پرسد تا نهایتا متوجه شود که نام چه چیزی روی هدبند او نوشته شده است.

 

بازی فکری دکتر اکتشاف

بازی فکری دکتر اکتشاف یک اسباب بازی مناسب برای کودکان 8 تا 10 سال است که می تواند سرعت، دقت، تمرکز و هوش او را تقویت کند. دکتر اکتشاف در آزمایشگاه خود مشغول به کشف چیزهای مختلف است و بازیکنان به عنوان دستیاران دکتر وارد آزمایشگاه او می شوند. بازیکنان باید بتوانند توسط لوله های آزمایش توپ ها را به شکلی جابجا کنند که ترتیب رنگی قرار گرفتن آن ها مشابه با کارت های نمایش داده شده به آن ها شود. هر کس این کار را زودتر انجام دهد برنده بازی خواهد بود.

 

راز جنگل

راز جنگل یک بازی نوستالژیک برای بزرگسالان و یک اسباب بازی مناسب برای کودکان 8 تا 10 سال و یا حتی بالاتر به شمار می رود. در این بازی یک حکمران به دنبال جانشینی لایق است تا بتواند فرمانروایی را به او بسپارد. بازیکنان در این بازی گروهی مشغول به بازی شده تا بتوانند با توجه به سرنخ هایی که به آن ها داده می شود، 3 گنج مخفیانه را پیدا کنند. بازیکنان باید بتوانند مکان گنج ها را به خاطر بسپرند، بعد از پایان مسیر و رفتن به قلعه محل گنج ها را به حکمران بگویند. این بازی بسیار هیجان انگیزتر و سرگرم کننده تر از چیزی است که فکر می کنید و می تواند ساعت ها اعضای خانواده را دور هم جمع کرده و لحظاتی شاد برای آن ها فراهم کند.

راز جنگل

بازی دبرنا یا دبلنا

یکی دیگر از بازی های نوستالژیک برای بزرگسالان و یک اسباب بازی مناسب برای کودکان 8 تا 10 سال بازی دبرنا است. این بازی شامل تعدادی کارت است که روی آن ها به صورت تصادفی اعداد 1 تا 99 نوشته شده است. در کنار این کارت ها، تعداد 99 مهره با شماره های 1 تا 99 نیز وجود دارد. یک نفر از بازیکنان به صورت تصادفی شروع به شمارش اعداد کرده و هر کس زودتر تمامی شماره های کارت خود را پر کند، برنده بازی است. این بازی می تواند یک سرگرمی عالی برای دورهمی های خانوادگی باشد.

بازی دبرنا یا دبلنا

بازی سه کاره جنگا

با خرید بازی سه کاره جنگا برای کودک 8 تا 10 ساله خود می توانید با یک تیر چند نشان بزنید. چوب های این بازی به شکلی طراحی شده اند که می توانید از آن ها برای بازی های جنگا، دومینو و برج هیجان استفاده کنید. این بازی باعث ایجاد هیجان و شادی در فرزند شما شده و مهارت های او را تقویت می کند.

 

بازی های آنلاین مناسب کودکان 8 تا 10 ساله

کودکان در این سن دوست دارند علاوه بر بازی های فیزیکی، وارد دنیای دیجیتال نیز شده و مهارت خود را در بازی های مخلتف آنلاین نیز بالا ببرند. از بهترین بازی های آنلاین مناسب کودکان 8 تا 10 سال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بازی PJ MASK: MOON LIGHT Heroes

یکی از جدید ترین بازی های آنلاین مناسب کودکان 8 تا 10 سال بازی PJ MASK: MOON LIGHT Heroes است که ساعت ها فرزند شما را سرگرم خود می کند. در این بازی سه شخصیت اصلی وجود دارند که هر کدام توانایی های منحصر به فرد خود را دارند. بازیکنان باید با توجه به ویژگی های هر کدام از شخصیت ها به دنبال کسب امتیاز و به دست آوردن گوی های بازی باشند. این بازی مراحل مهیج و چالش برانگیزی دارد که می تواند کودک شما را به فکر کردن و تصمیم گیری در لحظه تشویق کند.

بازی PJ MASK: MOON LIGHT Heroes

بازی آنرول 2

از دیگر بازی های آنلاین مناسب کودکان 8 تا 10 سال و والدین آن ها می توان به بازی آنرول 2 اشاره کرد. این بازی سبکی معمایی دارد و کودکان چه به تنهایی چه همراه با بزرگ ترهای خود سرنخ های موجود را پیدا کرده تا بتوانند به جواب معماهای مطرح شده دست پیدا کنند. این بازی یک بازی چالشی با گرافیک بسیار بالا است که همه اعضای خانواده می توانند از آن استفاده کنند.

 

بازی The Legend of Zelda

یکی از بهترین و جدیدترین بازی های انلاین مناسب کودکان 8 تا 10 سال بازی معرفی شده در بالا است که به صورت مجازی فرزند شما را در موقعیت های مختلف قرار داده و به او کمک می کند احساس های مختلفی را تجربه کند. در این بازی فرزند شما به مکان های مختلف می رود، رازهای مختلفی را کشف می کند، تصمیم های مختلفی می گیرد تا بتواند برنده بازی شود. این بازی به سبک معمایی و ماجرا جویی طراحی شده و مطمئن باشید کودک شما از بازی کردن با آن لذت می برد.

 

بازی فوتبال آنلاین

این بازی به خصوص برای پسر بچه هایی که علاقه زیادی به فوتبال دارند مناسب است. کودکان به صورت آنلاین با حریف هایی ناشناس وارد بازی شده و توانایی خود را در بازی فوتبال به نمایش می گذارند. 

بازی فوتبال آنلاین

بازی کلاه قرمزی

یک بازی جذاب و ایرانی برای کودکان 8 تا 10 سال که هم آن ها را سرگرم کرده و هم به آن ها مفاهیم مختلفی را اموزش می دهد. در این بازی شخصیت های دیگری مانند ببعی، فامیل دور و غیره نیز وجود دارند. کلاه قرمزی به عنوان شخصیت اصلی بازی در کوچه های تهران می گردد، معماهای مختلف را حل کرده و امتیاز کسب می کند. معماها هر مرحله به مرحله بعد سخت تر شده و باعث می شود ذهن فرزند شما خلاق تر شود. 

پیشنهاد ما این است که خرید اسباب بازی را از اسباب بازی فروشی های معتبر انجام دهید تا از اصل و باکیفیت بودن آن ها، اطمینان داشته باشید.

22 شهریور 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 3 رای ) 3.5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!