بهترین بازی های Xbox ایکس باکس برای کودکان

بهترین بازی های Xbox ایکس باکس برای کودکان

در حال حاضر دنیای بازی های کامپیوتری پر از بازی های سرشار از خشونت است. این بازی ها می تواند بر روی ذهن و روان کودکان و نوجوانان تاثیر مخرب بسیار زیادی داشته باشد. از این رو اگر فرزند شما به بازی های کامپیوتری و xbox علاقه مند است، حتما در بازی هایی را انتخاب کنید که با روحیات و سن او سازگاری داشته باشد. در ادامه شما را با لیستی از بهترین بازی های xbox برای کودکان آشنا خواهیم کرد که می تواند راهنمای خرید خوبی برای شما به شمار رود.

 بازی Supper Mario Odyssey

بازی Supper Mario Odyssey

این بازی یکی از بهترین بازی های سه بعدی برای ایکس باکس است که ویژگی های خاصی در آن برای کودکان در نظر گرفته شده است. برای مثال برای کودکانی که هنوز در بازی چندان حرفه ای نیستند، حالت کمکی یا Assist Mode در نظر گرفته شده است. در این حالت ماریو با اولین سقوط نمی میرد، سلامتی آن دو برابر شده و یک نشانگر راهنما برای هدایت به هدف اصلی در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از ویژگی های این بازی آن است که کاربر دوم را نیز می توان به آن اضافه کرد. کاربر دوم می تواند کنترل کلاه ماریو و یا کپی را در دست داشته باشد.

بازی Forza Horizon

بازی Forza Horizon

این بازی شما را به شلوغی و حال و هوای مسابقات رالی در مکزیک می برد. کودکان 3 سال به بالا می توانند در این بازی خودورهای متنوع و مختلفی را تماشا کرده و ماشین مسابقه دلخواهشان را انتخاب کنند. جلوه های بصری این بازی و به تصویر کشیدن مکزیک آن را به یکی از قوی ترین بازی های xbox از نظر گرافیک و بازی های پر هیجان و بدون خشونت برای کودکان تبدیل کرده است.

بازی Yoshis Crafted Word

بازی Yoshis Crafted Word

اگر کودکان شما سنی بین 3 تا 6 سال دارد و برای اولین بار می خواهید یک بازی کامپیوتری مطمئن و جذاب برایش بخرید، این بازی بدون شک یک انتخاب عالی در میان گزینه بهترین بازی های  XBOX برای کودکان خواهد بود. روند بازی ریتمی کند دارد و کودک شما که تازه وارد دنیای گیم شده با آن احساس راحتی می کند، احتمال مردن شخصیت اصلی بسیار کم است و محدودیت زمانی برای پشت سر گذاشتن چالش ها نیز وجود ندارد. همچنین این بازی قابلیت بازی چند کاربره را نیز دارد تا والدین بتوانند همراه با کودکانشان از انجام این بازی لذت ببرند.

بازی Ori and the blind Forest

یکی دیگر از بهترین بازی های xbox برای کودکان 5 تا 7 سال این بازی است. در بازی یک قهرمان دل جنگل به ماجرا جویی می پردازد و چالش های معمایی مختلفی را حل می کند. اوری شخصیت اصلی بازی به حیوانات جنگل کمک کرده و روحیه ای مهربان و با گذشت دارد. برخی از چالش های این بازی ممکن است کمی پیچیده باشد که شما می توانید به او درحل آن ها کمک کنید.

مطلب پیشنهادی: بازی های پلی استیشن مناسب کودکان

بازی Super Lucky Tale

یک بازی ساده و در عین حال جذاب برای کودکان بازی Super Lucky Tale است. این بازی پلتفرم سه بعدی داشته و از نظر گرافیکی بسیار زیبا است. کودکان دراین بازی در نقش یک روباه کوچک و باهوش در خواهند آمد که قرار است از دزدیدن اشیا توسط شخصیت منفی داستان یعنی Jinx جلوگیری کند. این بازی کاملا به دور از خشونت بوده و برای کودکان 5 تا 8 ساله مناسب خواهد بود.

بازی Lego Game

بازی Lego

اگر بیشتر از آن که به دنبال هیجان باشید، می خواهید برای فرزندتان یک بازی فکری تهیه کنید، این بازی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بازی لگو گیم سرشار از معماها و پازل هایی است که از درجه سختی بسیار آسان شروع شده و کم کم پیشرفته تر می شوند. این بازی برای اولین بازی کامپیوتری کودک که سرعت بالایی نیز ندارد، می تواند گزینه بسیار عالی باشد.

بازی Descenders

بازی Descenders

این بازی نیز می تواند برای کودکان زیر 7 سال یکی از بهترین گزینه ها برای xbox به شمار رود. در این بازی کودکان هدایت یک دوچرخه سوار را بر عهده خواهند گرفت که باید در طی یک مسابقه از چالش هایی مانند صخره ها، مسیرهای سراشیبی، مسیرهای سنگلاخی و غیره عبور کند. نکته مهم و قابل توجه در مورد این بازی آن است که مسیرها و محیط ها در هر لحظه و به صورت خودکار طراحی می شوند. از این رو در هر بار تکرار بازی شما مسیر و چالشی جدید و متفاوت را تجربه خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی: بازی های مهارتی برای کودکان

بازی Yooka Laylee

بازی Yooka Laylee

این بازی می تواند برای فرزند شما یک  بازی بسیار جذاب و دنبال کننده باشد. در این بازی فرزند شما در نقش یک خفاش و آفتاب پرست جهان موجود را جست وجو کرده و با سازمان های شیطانی و افراد شرور مقابله می کند. از این رو در کنار حل معماها و چالش ها، با مفاهیم خوب و بد نیز آشنا خواهد شد. این بازی در موارد زیادی سناریوهایی طنز نیز دارد که کودک شما را به خنده در خواهد آورد. امکان بازی 4 نفره می تواند تمام خانواده را برای چند ساعت سرگرم کند.

بازی the skywalker saga

بازی the skywalker saga

یک بازی هیجان انگیز که خلاقیت، هوش و سرعت عمل کودکان را همزمان با هم به چالش می کشد. در این بازی اشکال مختلف از مربع، بیضی تا اشکال ناموزون در اختیار کودکان قرار می گیرد تا بتوانند با استفاده از خلاقیت خود شکل های مختلف را طراحی کرده و مراحل بازی را پشت سر بگذارند. یکی از علت های محبوبیت این بازی آن است که دنیای اثر سینمایی جنگ ستارگان را به تصویر می کشد. این بازی می تواند برای کودکان زیر 10 سال بسیار جذاب و آموزنده باشد.

بازی Minecraft Dungeons

بازی Minecraft Dungeons

بازیMinecraft Dungeons  جز سه بازی پر فروش در بازی های ویدئویی به شمار می رود. این آمار نشان دهنده محبوبیت و جذابیت بالای بازی است. این بازی یک خط داستانی مشخص در کنار پیچ و تاب هایی متفاوت و جذاب دارد که نیازمند مبارزه با دشمنان، کمک به دوستان و کشف چیزهای جدید است. این بازی می تواند یکی از هیجان انگیزترین بازی ها برای کودکان زیر 10 سال به شمار رود.

مطلب پیشنهادی: بازی‌های فکری برای تقویت حافظه و هوش کودکان

بازی Fall Flat

بازی Fall Flat

این بازی هیجان انگیز فرزند شما را برای همفکری کردن و کارهای گروهی آماده می کند. پلتفرم آن سه بعدی بوده و یک تیم دو نفره تا 8 نفره مسئول حل معماها و چالش های پیش رو هستند. یکی از جذابیت های این بازی آن است که برای حل یک معما و چالش چندین راه پیش روی بازیکنان وجود دارد، از این رو کودکان می توانند با خلاقیت خود معماها را به شکل های مختلف حل کنند.

بازی The Sims

بازی The Sims

این بازی مناسب کودکان 9 تا 11 سال است. بازی سیمز بدون کوچک ترین خشونت بوده و فضای آن به نوعی شبیه سازی زندگی روزمره افراد است. در این بازی کودکان می توانند خانه بسازند، وسایل خراب را تعمیر کنند، خرید کنند و یا آخر هفته ها به باغبانی یا ماهیگیری مشغول شوند.

بازی De Blob

بازی De Blob

اگر فرزند شما استعداد هنری دارد و یا به نقاشی علاقه مند است، این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های xbox می تواند یک گزینه عالی به شمار رود. در این بازی کودک شما در قالب شخصی به نام دی بلاب قرار می گیرد. بلاب می تواند رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کرده و نقاشی های جادویی و خاص بکشد. در ابتدای بازی شهر بلاب یک شهر خاکستری است که به مرور بازی به یک شهر زیبا و رنگارنگ تبدیل می شود.

بازی A hat in time

بازی A hat in time

این بازی یک پلتفرم سه بعدی است که بر اساس کنجکاوی های یک دختر بچه فضایی می چرخد. بارزترین ویژگی این بازی آن است که به صورت حهان باز طراحی و ساخته شده است، از این رو گیمر می تواند بدون محدودیت به گشت و گذار بپردازد و دنیاهای عجیب و ناشناخته را کشف کند. در کنار این گشت و گذار فرزند شما معماهای مختلف را حل می کند، با دشمنان فضایی مبارزه می کند و آیتم های مورد نیاز را پیدا کرده و جمع آوری می کند. این بازی را می توان تک نفره تا 4 نفره انجام داد.

بازی peggle

بازی peggle

یک بازی متفاوت برای کودکان که می تواند باعث تقویت تمرکز و نشانه گیری آنان شود. این بازی سازو کار ساده ای دارد. توپ های نارنجی در میان توپ های آبی قرار گرفته و بازیکن باید بتواند با 10 شلیک تمامی توپ های نارنجی را بزند. در کنار این تیراندازی معماها و چالش های دیگری نیز وجود دارد. این بازی از نظر گرافیکی بسیار قوی بوده و احتمالا شما یا فرزندتان را معتاد خود خواهد کرد!

 بازی Little Big Planet

 بازی Little Big Planet

نام دیگری که در لیست بهترین بازی های xbox برای کودکان قرار می گیرد، بازی Little Big Planet است. این بازی در کنار سناریو جذاب و هیجان انگیز و معماهای چالش برانگیز یک ویژگی منحصر به فرد دارد. در این بازی کودکان می توانند با استفاده از ابزارهای موجود در بازی، مراحل ذهنی خود را ساخته و سپس آن را بازی کنند. این ویژگی می تواند خلاقیت کودکان و نوجوانان را تا حد زیادی شکوفا کند. این بازی برای کودکان بالای 10 سال مناسب خواهد بود.

بازی Super Mario Run

بازی Super Mario Run

 

یک بازی نوستالژیک برای بزرگترها و یک بازی هیجان انگیز و به دور از خشونت برای کودکان سلسله بازی های ماریو است. این بازی بسیار ساده است. نقش اصلی وظیفه حرکت از سمت چپ به سمت راست، پریدن از روی موانع و جمع کردن امتیاز است. این بازی همچنین یک حالت رقابتی نیز دارد تا سرعت عمل  رسیدن به نقطه پایانی با بازیکنان دیگر به رقابت گذاشته شود.

 

شما کدام بازی های Xbox را برای کودکان خود خریداری کرده اید و پیشنهاد می‌کنید؟ برایمان بنویسید.

16 اسفند 1401 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 8 رای ) 4.8 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!
  • profile_pic
    باهوشک
    ۱۴۰۲/۱۰/۰۲

    mnbv

  • profile_pic
    باهوشک
    ۱۴۰۲/۱۰/۰۲

    mnbv