چطور یک طاق بادکنکی برای تولد فرزندمان درست کنیم؟ (ریسه بادکنکی ساده)

چطور یک طاق بادکنکی برای تولد فرزندمان درست کنیم؟ (ریسه بادکنکی ساده)

طاق بادکنک یکی از زیباترین دیزاین ‌های مراسم ‌های مختلف مانند تولد و جشن الفبا است که خودتان هم می ‌توانید به راحتی آن را در خانه آماده کنید. اگر این طاق بادکنکی را برای تولد فرزندتان درست می‌ کنید، رنگ ‌هایی شاد و مناسب با رنگ دیزاین مراسم انتخاب کنید. می ‌توانید از فرزندتان نیز کمک بگیرید تا او نیز از کمک کردن به شما و ایفای نقش در مراسم تولد خود احساس شادی و رضایت داشته باشد. در ادامه با یکدیگر خواهیم آموخت که چطور می ‌توان یک طاق بادکنکی درست کرد؟

انتخاب تعداد و رنگ بادکنک‌ ها

در قدم اول بهتر است با توجه به تمی که انتخاب کرده اید، رنگ و تعداد بادکنک ها را انتخاب کنید. در نظر بگیرید که طاق شما چه اندازه ای است و برای پر کردن آن به چه تعداد بادکنک نیاز دارید. با توجه به طرح و ایده ای که در نظر دارید، می توانید بادکنک های یک اندازه یا در اندازه های مختلف تهیه کنید. همچنین همان طور که در بالاتر نیز اشاره شد، بهتر است برای تولد کودکان رنگ های شاد را انتخاب کنید. با توجه به طرح و ایده مورد نظرتان بادکنک ها می توانند تک رنگ بوده یا دارای طرح باشند.

 

همه بادکنک ها را باد کنید

بهتر است قبل از شروع کار همه بادکنک ها را باد کنید تا وسط کار وقتتان صرف باد کردن آن ها نشود. از آن جا که احتمالا تعداد بادکنک ها زیاد باشد، بهتر است از تلمبه دستی برای باد کردن آن ها استفاده کنید.

 

بادکنک ها را دسته بندی کنید

برای آن که کار راحت تر انجام شود، می توانید بادکنک ها را در دسته های یکی، دوتایی تا چهارتایی با استفاده از چسب یا نخ یا کاموا به یکدیگر وصل کنید تا هنگام قرار دادن آن ها بر روی طاق بتوانید به صورت دسته ای آن ها را قرار دهید.

روش اول استفاده از نوار چسب پهن برای درست کردن طاق بادکنکی

این روش مناسب زمانی است که طاق بادکنکی شما چندان بزرگ نباشد. برای انجام این کار به یک نوار چسب پهن نیاز دارید. ابتدا نوار را به اندازه طاق مورد نظرتان کشیده و سپس آن را دولایه کنید. یعنی یک لایه چسب دار آن را به دیوار بچسبانید و لایه دیگر را روی آن بکشید تا قسمت چسب دار مجددا در قسمت بالا قرار بگیرد. حالا می توانید به راحتی بادکنک ها را به صورت تکی یا دسته ای به نوار چسب بچسبانید.

 

روش دوم استفاده از لوله یا فوم پلی اتیلن لوله ای

برای ساخت طاق بادکنکی در این روش می ‌توانید از لوله ‌های باریک و پلاستیکی آب یا فوم پلی اتیلن لوله ای استفاده کنید. می توانید لوله ها را به شکل قوس دار روی دو تکه چوب پیچ کنید. هزینه انجام این کار و خرید لوله بسیار کم است. سپس می توانید با استفاده از بادکنک ها لوله را به طور کامل پوشانده و یک طاق بادکنکی زیبا داشته باشید.

روش سوم استفاده از سیم یا مفتول یا نوارهای پلاستیکی مخصوص

یک روش ساده دیگر استفاده از سیم یا مفتولی است که شما می توانید به راحتی آن را شکل داده و خم کنید. به عنوان پایه می‌توانید از دو ظرف پر از شن رنگی یا دو گلدان زیبا استفاده کرده و سیم ها را در آن ها فرو کنید. پس از آنکه طاق خود را فرم دادید، می توانید بادکنک ها را به راحتی روی آن بچسبانید. در همه روشها مراقب باشید که بادکنک‌ ها به خوبی تمام فضای طاق را بپوشانند و خالی بودن طاق از زیبایی آن کم نکند.

 

 

 

06 شهریور 1402 - نویسنده : باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 1 رای ) 5 از 5