بهترین مدارس هوشمند تهران

بهترین مدارس هوشمند تهران

 

 

در چند سال اخیر تکنولوژی در هر عرصه از زندگی افراد جای خود را باز کرده است. استفاده از رایانه، وسایل هوشمند، اینترنت، تبلت، بسته های کمک آموزشی و غیره از جمله  مواردی است که یادگیری در مدارس را عمیق تر و دوست داشتنی تر کرده است. از این رو در چند سال گذشته در شهرهای مختلف ایران نیز مدارس هوشمند بسیاری تاسیس شد یا مدارس قدیمی دیگری از تجهیزات به روز و هوشمند برای ارتقای کیفیت آموزشی خود بهره مند شدند. اگر شما نیز قصد ثبت نام فرزند خود در یکی از مدارس هوشمند تهران را دارید، با ما همراه شوید تا با تعدادی از مدارس هوشمند تهران آشنا شویم.

مدرسه هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟ 

در یک مدرسه هوشمند فضای سنتی و خشک کلاس های سنتی و قدیمی به تخته هوشمند، پروژکتور، سامانه یا نرم افزار آموزشی مخصوص مدرسه تبدیل شده است. در این شیوه تدریس دست معلم برای استفاده از منابع آموزشی بسیار باز است و برای عمیق سازی، عینی سازی و ساده سازی مفاهیم می تواند از منابع آموزشی مختلفی مانند عکس، فیلم، پاورپوینت یا کتاب های الکترونیکی در کنار کتاب درسی اصلی دانش آموزان استفاده کند. ویژگی عالی دیگر این مدارس دانش آموز محوری آن در یادگیری است.

LMS چیست؟

در این روش دانش آموزان به منبع گسترده ای از اطلاعات در حوزه درسی خود دسترسی دارند و به صورت تعاملی و مشارکت و نه فقط به صورت یک طرفه دروس و مفاهیم را از طریق تجربه می آموزند. مهم ترین ویژگی مدارس هوشمند را همچنین می توان سیستم آموزشی lms دانست. این سیستم آموزشی یک سامانه است که در آن محتواهای آموزشی مختلف توسط معلم بارگذاری می شود. دانش آموزان می توانند تکالیف خود را در آن قرار دهند. با معلمان و هم کلاسی های خود بحث و گفت و گو کنند و کلاس آنلاین برگزار کنند. 

از دیگر ویژگی های این مدارس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •      تخته دیجیتال
  • کتاب الکترونیک
  • نرم افزار حضور و غیاب
  •   تخته هوشمند تعاملی
  • وایرلس در کلاسها
  •   موبایل و تبلت و IOT
  •  کارت دانش آموزی هوشمند
  •       دوربین های امنیتی

·      

معرفی بهترین مدارس هوشمند تهران

بعد از آن که با ویژگی های مدارس هوشمند آشنا شدیم، می خواهیم تعدادی از این مدارس در تهران را معرفی کنیم. در نظر داشته باشید در حال حاضر بسیاری از مدارس کم و بیش این ویژگی ها و امکانات را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. مدارس معرفی شده را می توان مدارس هوشمند سرآمد و شناخته شده در تهران دانست.

 

مجتمع راه رشد

مجتمع راه رشد یکی از قدیمی ترین مجتمع های آموزشی در تهران است که اولین گام خود را در سال 1364 برداشت. از این رو این مدرسه غنی از تجارب آموزشی است تا بتواند اهداف تربیتی و آموزشی خود را به بهترین شکل پیش ببرد. یادگیری به روش مونته سوری و مبنی بر خلاقیت و تجربه محوری از جمله ویژگی های آموزشی در این مدرسه است که کودکان را به یادگیری علاقه مند می کند. کودکان در مجتمع رشد می توانند در مجموعه ورزشی چند منظوره آن زیر نظر مربیان حرفه ای مهارت های ورزشی خود را ارتقا دهند، یا در اتاق بازی همراه با دوستان و هم سالان خود به تفریح و سرگرمی مشغول شوند. سالن ناهارخوری، اتاق موسیقی، آزمایشگاه های حرفه ای و مجهز، کتابخانه و کارگاه فکر و اندیشه تنها گوشه ای از امکانات این مدرسه هوشمند به شمار می رود. 

 

مدرسه هوشمند علوی

علوی بدون شک یکی از نام آشنا ترین مدارس در پایتخت است. علوی در مقاطع مختلف پیش دبستانی تا دبیرستان مدارس و مراکز آموزشی دارد و شما می توانید فرزند خود را در پایه تحصیلی مربوط به خود ثبت نام کنید. تدریس در این مدارس به صورت دو زبانه انجام می شود تا در کنار دروس مدرسه، زبان انگلیسی دانش آموزان به بهترین شکل تقویت شود. سنجش و مشاوره از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این مدرسه است که به دانش آموزان کمک می کند، نقاط و ضعف خود را شناسایی کرده و آن را ارتقا دهند. خدمات آموزشی آنلاین و مجازی در سیستم آموزشی LMS و هم به صورت حضوری با بهترین و متنوع ترین منابع در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا دانش آموزان مطالب درسی را عمیق و مفهومی بیاموزند.

مجتمع آموزشی پسرانه المهدی

مجتمع آموزشی پسرانه المهدی تهران در سال 1373 شامل دبیرستان دوره اول و دوم در منطقه چهار تهران تاسیس شد. در حال حاضر این مجتمع اموزشی پسرانه علاوه بر دوره متوسطه، دوره دبستان و پیش دبستانی نیز دارد. در این مدارس در کنار استفاده از تمامی امکانات مدارس هوشمند، دانش آموز محوری حرف اول را می زند. کادر آموزشی این مدرسه به دنبال آن هستند که دانش آموزان بتوانند مهارت های خود را کشف و پرورش دهند. از این رو کارگاه های خلاقیت در حوزه های مختلفی برای دانش آموزان برگزار می شود تا آن ها بتوانند به صورت ملموس و عینی با وسایل یادگیری تعامل داشته باشند.

مجتمع اموزشی نیکا

نام دیگری که در لیست بهترین مدارس هوشمند تهران قرار میگیرد، مجتمع اموزشی نیکا است. این مجتمع آموزشی بیش از 28 سال سابقه کاری موفق داشته و سال ها توانسته با کسب نمره 100 از 100 ارزشیابی، عنوان بهترین مدرسه منطقه هفت تهران را از آن خود کند. نیکان تمرکز خود را بر روی کودکان دبستانی قرار داده و در مقاطع پیش دبستانی و دبستان فعال است. در کنار فعالیت های آموزشی حضوری و انلاین نیکا دپارتمان تخصصی موسیقی و زبان دارد تا بر روی این دو مهارت دانش آموزان به صورت تخصصی و حرفه ای کار شود. زمین بازی با پوشش تاتامی، برگزاری کارگاه های مختلف مونته سوری و خلاقیت، محوطه پیست اسکیت، سایت کامپیوتر، کتابخانه مجازی و فیزیکی، آزمایشگاه مجهز و همکاری با پرسنلی مجرب و بسیار دلسوز و خوش اخلاق از ویژگی های این مدرسه به شمار می رود.

 

مجتمع آموزشی شهید مهدوی

مجتمع آموزشی شهید مهدوی با بیش از 35 سال سابقه یکی از بهترین مراکز آموزشی دخترانه و پسرانه ای است که فرزند شما می تواند در آن تحصیل کند. مساحت حدود 17500 متر مربع این مجتمع اموزشی باعث شده تا فضای مورد نیاز برای هر دانش آموزش از میزان استاندارد نیز بیشتر باشد. 1500 نفر دانش آموز در مقاطع مختلف این مجتمع اموزشی در حال تحصیل هستند و 320 همکار کادر آموزشی از میان بهترین‌های تهران انتخاب و گزینش شده اند. مدرسه پنج آزمایشگاه مجهز علوم دارد تا دانش آموزان بتوانند تمامی مفاهیم علوم را به صورت واقعی لمس کنند و ببینند. در تمامی اتاق ها تخته هوشمند در نظر گرفته شده و علاوه بر کلاس های حضوری، سیستم آموزشی مدرسه نیز با استفاده از محتواهای آموزشی به روز فعال است. مدرسه دو کارگاه کامپیوتر دارد. در کنار آموزش درس و مهارت های مختلف مدرسه یک سالن ورزشی چند منظوره، استخر و سالن باله دارد تا بر روی ورزش و مهارت های فیزیکی دانش آموزان نیز به خوبی کار شود. مدرسه چندین اتاق هنر و موسیقی دارد تا بر روی این مهارت دانش آموزان نیز توسط افراد متخصص و حرفه ای کار شود. ویژگی منحصر به فرد این مجتمع اموزشی تاسیس رصد خانه در سومین سال فعالیت مجتمع است که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

 

مدرسه دخترانه غیر دولتی روشنگران

دبیرستان دخترانه روشنگران تهران یکی از بهترین مدارس هوشمند در تهران است که از بالاترین رتبه های قبولی کنکور را دارد. بنابراین اگر می خواهید برای قبولی دانشگاه فرزند خود سرمایه گذاری کنید، این مدرسه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. بسیاری از دانش آموزان این مدرسه رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور در سال های مختلف کسب کرده اند. روشنگران یکی از حرفه ای ترین سامانه کلاس های انلاین را دارد که محیط کاربری آن بسیار ساده است و دانش آموزان می توانند به مطالب آموزشی متنوع و مختلف که توسط معلم ارائه می شود، دسترسی داشته باشند.

 

پیش دبستانی و دبستان امید آینده

یکی از مدارس هوشمند سرآمد و شناخته شده در تهران پیش دبستانی و دبستان امید آینده است. اگر فرزند شما علاقه ای به مدرسه رفتن ندارد یا به زور پای درس می نشیند، این مدرسه جایی است که او را کاملا تغییر خواهد داد. فضای آموزشی و پرسنل محیط را بسیار جذاب و دوست داشتنی کرده اند تا کودکان در کنار اموزش مفهومی و کامل دروس، احساس خوب، بانشاط و با اعتماد به نفسی در مدرسه داشته باشند. هر کلاس فضایی بسیار زیبا و شاد، تخته هوشمند، ویدئو پروژکتور و کمد مخصوص دانش آموزان دارد. سالن ورزشی چند منظوره به همراه مربیان تخصصی به کودکان کمک می کند بر روی این مهارت خود نیز به خوبی کار کنند. سالن غذاخوری به همراه منو غذایی متنوع، سالم و متناسب با نیازهای رشد کودکان و سالن اجتماعات از دیگر ویژگی های این مدرسه هوشمند به شمار می رود.

 

 

دبستان غیر دولتی فدک

مدرسه غیر دولتی فدک در سال 1370 فعالیت آموزشی خود را به صورت حرفه ای آغاز کرد. شعار این مدرسه تلاش برای تربیت انسان های متفکر، خلاق، ماهر، کارآمد و مسئولیت پذیر است. در کنار کلاس های حضوری، سامانه آموزشی و سامانه انجام تکالیف و آزمون نیز به صورت کاملا حرفه ای برای دانش آموزان طراحی شده است که به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. کارگاه های آموزشی مونته سوری، آزمایشگاه های مجهز، کتابخانه فیزیکی و آنلاین و همکاری با پرسنلی مجرب و متعهد این مدرسه را به یکی از بهترین دبستان های هوشمند تهران تبدیل کرده است.

دبستان و پیش دبستانی صبا

دبستان و پیش دبستانی صبا تهران از جمله مدارس هوشمندی است که بر روی تمامی مهارت های فردی دانش آموزان کار می کند. هنر، نقاشی، موسیقی، ورزش، کارگاه های آموزشی مونته سوری، آزمایشگاه های مجهز از جمله ویژگی های این مدارس بوده که آن را به یکی از بهترین های پایتخت تبدیل کرده است. کسب افتخارات و مقام های مختلف ورزشی، علمی و هنری در سطح تهران و کشور نشان دهنده کیفیت بالای آموزش در این مدرسه است. با توجه به امکانات خوب آموزشی حضوری و آنلاین از منابع مختلف برای یادگیری مفهومی و تعاملی دانش آموزان استفاده می شود تا دانش آموزان به مفاهیم دروس علاقه مند شده و آن را اصولی و کاربردی بیاموزند.

دبستان پسرانه اندیشه سفید

پیش دبستان و دبستان اندیشه سفید را می توان مدرن ترین مدرسه هوشمند تهران حتی ایران دانست. دبستان اندیشه سفید در پارک وی و ابتدای خیابان فرشته واقع شده و محیطی بسیار زیبا و مدرن و البته مناسب با روان شناسی کودکان دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مدرسه تیم تخصصی مشاوره سفید آن است که همواره در کنار دانش آموزان بوده و مشاوره درسی و غیر درسی به آنان می دهد. حیاط بازی، اتاق هایی بسیار زیبا، همکاری با پرسنلی که علاوه بر تدریس دوره های روان شناسی کار با کودکان را گذرانده اند، استفاده از تخته هوشمند در تمامی کلاس ها، سیستم اموزشی به روز و ده ها امکانات دیگر این مدرسه را به یکی از بهترین های ایران تبدیل کرده است.

 

19 اسفند 1402 - نویسنده : باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 0 رای ) 0 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!