ایده های جالب برای ساخت کاردستی هیولا برای کودکان

ایده های جالب برای ساخت کاردستی هیولا برای کودکان

 

ساخت کاردستی یکی از کارهایی است که می تواند خلاقیت کودک شما را شکوفا کرده و او را ساعت ها سرگرم کند. در میان ایده های مختلف برای ساخت کاردستی ، هیولا و اژدها یک ایده جذاب و متفاوت است. هیچ قاعده و قانون خاصی برای ساخت این هیولا وجود ندارد. می توانید برای هیولای دستی خود ده انگشت و پنج چشم انتخاب کنید. این آزادی عمل باعث می شود کودک شما با خلاقیت و علاقه بیشتری به ساخت این کاردستی مشغول شود. برای ساخت کاردستی هیولا شکل شما می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در ادامه با تعدادی از این روش ها آشنا خواهیم شد.

 

هیولای سنگی

همان طور که می دانیم نقاشی کشیدن بر روی سنگ ها و صخره ها از انسان‌ های نخستین و اجداد ما به یادگار مانده است. این روزها نقاشی بر روی سنگ ها به یک ایده خلاقانه هنری نیز تبدیل شده است. برای ساخت یک هیولای سنگی می توانید همراه با فرزندتان تعدادی سنگ صاف و تخت بردارید، آن ها را تمیز بشوئید و با استفاده از آب رنگ روی آن نقاشی بکشید. می توانید بعد از اتمام کار از آن ها برای تزئین اتاق خواب کودکتان نیز استفاده کنید تا باعث افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت او نیز شوید. برای ساخت این هیولای سنگی می توانید از اجزای ساده ای مانند چشم های عروسک سازی یا کاغذ و مقوای رنگی برای اجزای صورت و بدن هیولا استفاده کرده یا همه چیز را روی آن نقاشی بکشید.

هیولا با چوب بستنی

یکی دیگر از روش ‌هایی که می‌ توانید با آن یک هیولای زیبا و نمکی بسازید، استفاده از چوب بستنی است. این چوبها معمولا دور ریخته می شوند اما شما با ساخت یک کاردستی ساده با آن ها می توانید هم با کودکتان یک کار خلاقانه انجام دهید و هم به او یاد دهید که حتی از ضایعات نیز می توان استفاده کرد. برای ساخت هیولا در این روش شما به پارچه، چسب، قیچی، چشم های پلاستیکی نیاز دارید. ابتدا مطمئن شوید که چوبها لبه تیز و برنده ندارد. در مرحله بعد کل چوبها را رنگ کنید یا آنها را با پارچه ای که انتخاب کرده اید، بپوشانید. بهتر است یک پارچه تک رنگ را برای این کار انتخاب کرده و با استفاده از چسب آن را دورتادور چوبها بچسبانید. برای ساخت دندان و مو و دیگر قسمت های بدن نیز می توانید از مقوا یا پارچه با رنگ های مناسب استفاده کنید. چسباندن چشم ها با استفاده از چسب نیز کار ساده ای است که می توانید آن را به فرزندتان بسپارید.

 

هیولا با رول دستمال کاغذی

یک ایده جذاب دیگر برای ساخت هیولای مقوایی در خانه استفاده از رول های مقوایی دستمال کاغذی و دستمال توالت است. برای ساخت هیولا می توانید ابتدا تمام رول را با استفاده از یک کاغذ رنگی تک رنگ بپوشانید. بدن هیولای شما آماده است. از این به بعد می توانید برای چشم ها، دندان ها، حتی شاخ و بال های هیولا از خلاقیت و ایده خود کمک گرفته و یک هیولای بامزه و متفاوت آماده کنید.

 

هیولای کاغذی

یک روش ساده دیگر برای ساخت هیولا استفاده از مقوا، کاغذهای رنگی یا کاغذ سفید است که کودکان شما می توانند آن ها را رنگ آمیزی کنند. برای ساخت هیولا کاغذی تنها به چند ورق کاغذ، چسب و قیچی نیاز دارید. به این نکته توجه داشته باشید که اساس کار در این روش استفاده از شکل های هندسی مختلف است. شما هر چیزی که مورد نظرتان است را می توانید با ترکیب شکل های هندسی مختلف آماده کنید. می توانید سر هیولا را دایره ای ببرید، برای بینی او از مثلث استفاده کنید و بدن او را مستطیل شکل انتخاب کنید. انتخاب هر جز از بدن هیولا کاملا به شما، خلاقیت و سلیقه تان بستگی دارد.  پس از بریدن بخش های مختلف هیولا می توانید به راحتی با استفاده از چسب کاغذ تکه ها را به یکدیگر بچسبانید.

 

هیولای انگشتی

یک ایده ساده برای ساخت کاردستی هیولا، هیولای کاغذی است. کودکان معمولا از این روش بسیار لذت می برند. کافی است دست خودتان یا فرزندتان را روی یک کاغذ یا یک پارچه گذاشته و با استفاده از خودکار دورتادور دستتان را بکشید. سپس با استفاده از قیچی دست کشیده شده را ببرید. فرم کلی هیولای شما آماده است. کافی است برای دیگر قسمت‌های بدن هیولا کاغذها را بریده و آن را بچسبانید. شکل زیر یک هیولای خندان است که می توانید از آن برای ساخت هیولای خود ایده بگیرید.

 

 

08 شهریور 1402 - نویسنده : باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 1 رای ) 4.5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!