آموزش شیرینی پزی با کودکان به همراه ده رسپی ساده و خوشمزه

آموزش شیرینی پزی با کودکان به همراه ده رسپی ساده و خوشمزه

آموزش شیرینی پزی با کودکان به شما کمک می کند تا به همراه کودک خود اوقاتی شاد و لذت بخش را صرف پخت شیرینی های خوشمزه کنید و شیرینی پزی را به صورت تفننی تجربه کنید. آشپزی یک هنر است و لذت خلق یک غذای خوشمزه را بدون شک می توان یکی از بهترین حرفه های دنیا دانست. 

کودکان نیز می توانند با این حرفه ساعت ها سرگرم شده و یاد بگیرند. یکی از مزایای منحصر به فرد آشپزی و شیرینی پزی با کودکان این است که کودک نتیجه تلاش خود را با چشیدن طعمی خوشمزه تجربه می کند. بعلاوه مهارت های متنوعی حین شیرینی پختن به کار می روند که این موضوع می تواند ذهن کودک را خلاق و فعال بار آورد.

چه تفریحی بهتر از اینکه عصر یک روز تعطیل را به پخت شیرینی های خوشمزه به همراه کودک خود اختصاص بدهید؟ با این مقاله همراه باشید تا در ادامه آموزش شیرینی پزی با کودکان را بعلاوه ده دستور پخت شیرینی ساده و خوشمزه به شما ارائه دهیم.

 

چگونه با کودکان شیرینی بپزیم؟

کودکان علی رغم اینکه هنوز مهارت های حرفه ای برای پخت و پز شیرینی را بلد نیستند، اما انگیزه بالا و خلاقیتی ستودنی دارند. شور و شوق کودکان برای همراه شدن با شما در حین پختن شیرینی و غذا ها می تواند این همراهی را در کنار همه ریخت و پاشی که دارد به یکی از لذت بخش ترین همراهی ها تبدیل کند. اما توجه به چند نکته ساده و در نظر داشتن رسپی هایی که در ادامه به شما معرفی خواهند شد می تواند این فعالیت را راحت تر و لذت بخش تر از همیشه کند.

سادگی یکی از مهمترین مواردی است که حین آموزش شیرینی پزی با کودکان به شما گوشزد می شود. از انتخاب غذا ها، شیرینی ها و رسپی های سخت و پیچیده خودداری کنید. ذهن کودکان فرآیند های ساده را بهتر درک می کند. به همین منظور می توانید بسیاری از مراحل پخت شیرینی را بدون اینکه کاملا درگیر آن شوید پشت سر بگذارید.

 

ده رسپی آموزش شیرینی پزی با کودکان

تهیه همه مواد لازم از مواد اولیه عموما رسپی ها را سخت و پیچیده می کند و چنانچه قصد آشپزی به همراه کودک خود را دارید بهتر است این مواد را از قبل آماده کرده باشید یا آن ها را به صورت تجاری خریداری کنید. به عنوان مثال می توانید به جای تهیه خمیر در منزل، از خمیر های آماده بیرون استفاده کنید و به همراه کودک خود به آن ها شکل بدهید.

علاوه بر سادگی، مهم است که در حین آموزش شیرینی پزی با کودکان، همه کار را خودتان انجام ندهید. از کثیف شدن و ریخت و پاش نترسید و کودک خود را درگیر کنید. کودکان با لمس و انجام دادن خیلی بهتر از دیدن و شنیدن می آموزند و لذت می برند. سعی کنید مراحل را به صورت قدم به قدم و با همراهی کودک خود انجام دهید.

 

شیرینی تارت سیب و بادام زمینی

اولین رسپی آموزش شیرینی پزی با کودکان یک شیرینی تارت است. تارت یکی از محبوب ترین شیرینی ها در بین کودکان است و از سوی دیگر، مواد لازم برای این رسپی به راحتی در هر خانه ای پیدا می شوند. خمیر تارت، 4 قاشق غذاخوری بادام زمینی یا هر آجیل دیگری، 4 قاشق غذاخوری پوره سیب، 2 عدد سیب متوسط شسته شده و قاچ شده، 2 قاشق کره، شکر یا پودر قند و یک تخم مرغ بزرگ همه چیزی است که برای درست کردن این شیرینی لازم دارید.

قبل از اینکه بخواهید شیرینی را آماده کنید فر را روی 425 درچه فارنهایت یا 220 درجه سلسیوس تنظیم کنید تا گرم شود. خمیر تارت را روی یک سینی که از قبل روی آن آرد ریخته اید پهن کنید. داخل خمیر به صورت لایه لایه پوره سیب، آجیل و سیب را قرار بدهید. در نهایت خمیر را روی مواد داخل برگردانده و تارت را آماده کنید. تارت ها را 10 الی 15 دقیقه در فر قرار دهید و سپس دمای فر را تا 180 درجه سلسیوس کم کرده و 20 الی 25 دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید تا روی تارت کاملا برشته شود. تارت شما حاضر است! نوش جان!

شیرینی پزی با کودکان

توئیست (پیچ پیچی) دارچینی

توئیست یا شیرینی های پیچ پیچی یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین شیرینی ها هستند و به همین دلیل این نوع شیرینی را به عنوان دومین رسپی ساده و خوشمزه آموزش شیرینی پزی با کودکان انتخاب کرده ایم. یک لیوان شکر، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و خمیر به مقدار کافی همه چیزی است که برای این نوع شیرینی لازم دارید.

خمیر را به صورت طویل و با قطر کم برش دهید و پیچ دهید تا شکل اسپیرال به خود بگیرند. روی آن ها شکر ریخته و سپس دارچین را اضافه کنید. می توانید قطعات پیچ داده شده را در مخلوط شکر و دارچین بخوابانید تا مواد به خوبی به خورد خمیر برود. سپس کافیست خمیر آغشته به شکر و دارچین را در فر 200 درجه سانتی گراد برای مدت 10 الی 20 دقیقه قرار دهید تا مطابق میل شما برشته و طلایی شود. 

شیرینی پزی

وافل

وافل یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین شیرینی ها است که در چشم بر هم گذاشتنی خورده می شود. پخت این شیرینی خوشمزه زحمت چندانی ندارد و یکی دیگر از رسپی های ساده آموزش شیرینی پزی با کودکان است. برای پخت وافل تنها نیاز به خمیر و آرد دارید و می توانید وافل های پخته شده را با انواع مختلفی از مواد تزئین کنید.

آجیل، بادام، بادام زمینی، مربا و مارمالاد های متنوع، مارشمالو و شهد های مختلفی مثل شیره انگور یا شیره خرما یا شیره افرا گزینه هایی عالی برای تزئین وافل و خوشمزه تر کردن آن هستند.

شیرینی پزی با کودکان

شیرینی پتو پیچ

شیرینی پتو پیچ شده یا Fill in a Blanket هم پخت و آماده سازی ساده ای دارد و هم قابل امتحان کردن با ترکیب های مختلفی است. این تنوع باعث می شود کودک شما به وجد آمده و این شیرینی گزینه های مناسب برای آموزش شیرینی پزی با کودکان باشد. یک چهارم فنجان سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل، یک تخم مرغ بزرگ، آرد و خمیر و موادی که می خواهید از آن ها به عنوان مغز شیرینی استفاده کنید همه چیزی است که برای پختن این نوع شیرینی لازم دارید.

برای این رسپی از آموزش شیرینی پزی با کودکان ابتدا فر را در دمای 425 درجه فارنهایت یا 220 درجه سانتی گراد گرم نگه دارید. خمیر را با مواد دیگر مخلوط کرده و خوب هم بزنید. اگر قصد دارید از مواد خوراکی نظیر سوسیس یا گوشت برای مغزی این شیرینی استفاده کنید می توانید خمیر را به کمک نمک و فلفل سیاه یا قرمز کمی شور و تند کنید. خمیر را در قطعات دلخواه مثلثی برش دهید.

در این مرحله کافیست مغزی های دلخواه را در وسط قطعات خمیر مثلثی قرار داده و خمیر را مثل یک پتو به دور آن بپیچید. انجیر و سایر میوه جات کوچک، شکلات و آجیل می توانند گزینه های بسیار خوبی برای شیرینی پتو پیچ شده باشند. سپس کافیست شیرینی ها را در فر گذاشته و منتظر طلایی شدن و پخت کامل آن ها باشید. به منظور تزئین می توانید از کنجد استفاده کنید که هم مقوی است و هم شیرینی را زیبا می کند.

شیرینی پتو پیچ

کاسرول

کاسرول یک نوع شیرینی خوشمزه است که مثل پای پخته می شود و می توانید داخل آن را با مواد متنوعی پر کرده و در هر وعده غذایی میل کنید. به غیر از بخش آماده سازی مواد خمیر و موادی که قرار است در داخل کاسرول شما قرار بگیرند، پخت این شیرینی کار ساده ای است که می توانید به همراه کودک خود نیز انجام دهید. کاسرول ها در انواع مختلفی تهیه می شوند که همین موضوع این شیرینی را به یکی از جذاب ترین گزینه های آموزش شیرینی پزی با کودکان تبدیل کرده است.

این مورد از رسپی های آموزش شیرینی پزی با کودکان قابل صرف شدن در وعده های مختلفی است. محتویات کاسرول می تواند شیرین و مناسب عصرانه باشد یا اینکه می تواند شور بوده و یک غذای کامل محسوب شود. مواد کاسرول داخل یک قالب پوشانده شده با خمیر قرار می گیرند اما روی کاسرول را خمیر یک دست نمی پوشاند. قسمت رویی کاسرول با رشته های خمیری که به صورت مورب و بافته شده روی هم قرار می گیرند پوشانده می شود. 

به همین دلیل محتویات کاسرول قابل دیدن است و به این ترتیب این شیرینی دو چندان خوشمزه و لذیذ به نظر می رسد و بدون شک تنها با نگاه کردن به آن اشتهای شما باز می شود. بهتر است سریعتر به سراغ مراحل آماده سازی و پخت این شیرینی خوشمزه و اشتهاآور برویم.

پس از آماده کردن خمیر زیرین، اضافه کردن آرد به قالب و قرار دادن خمیر در کف ظرف که پیشتر آن را آردی کرده اید، باید ابتدا مواد داخل کاسرول را پر کرده و سپس روی آن را ببندید که هر دو مورد در آموزش شیرینی پزی با کودکان از جمله دستورالعمل ها و آموزش های ساده محسوب می شوند.

موادی که داخل کاسرول ریخته می شوند می توانند ترکیبی از میوه ها و مارمالاد های خوشمزه باشند تا یک شیرینی خانگی شیرین و خوشمزه داشته باشید. از سوی دیگر می توانید داخل کاسرول را با گوشت، بیکن، سبزیجات و خوراکی های این چنینی پر کنید تا یک وعده غذایی خوشمزه و به یاد ماندنی را به کاسرول گوشت و سبزیجات یا بیکن و تخم مرغ اختصاص دهید.

قطعات نازک و باریک خمیر را نیز می توانید به صورت پنجره ای و مورب موازی هم قرار دهید تا شکل شبکه ای و چهارخانه روی کاسرول ساخته شوید. تنها کافیست این شیرینی را در فر قرار دهید تا خمیر کاملا پخته شود. کاسرول شما آماده است.

کاسرول

پای سیب

پای سیب شیرینی محبوبی در بین مردم تمام دنیا است که به راحتی قابل پخت و آماده کردن است. پای میوه ها در بین کودکان نیز محبوبیتی مثال زدنی دارد و تقریبا هیچ کودکی را نمی توان پیدا کرد که عاشق پای میوه نباشد. اگر به دنبال رسپی یک شیرینی خوشمزه برای عصر خود هستید، آموزش شیرینی پزی با کودکان به شما پای سیب را پیشنهاد می دهد.

برای پخت پای سیب یا پای میوه ها، علاوه بر خمیر، شکر، آرد و مواد لازم برای تزئین، به میوه تازه نیز نیاز دارید. میوه مورد نظر خود را در قطعات نازک برش دهید و کف ظرف خمیر خود بچینید. خمیر و سایر محتویات پای را به صورت لایه لایه اضافه کنید. می توانید بین لایه ها نیز مجددا میوه قرار دهید. شیرینی هایی که به این شکل نیاز به چیدن دارند معمولا در بین کودکان نیز محبوب هستند.

روی پای سیب را می توانید با پودر قند و دارچین تزئین کنید و از این آموزش شیرینی پزی با کودکان لذت ببرید.

پای سیب

دونات

از هر شیرینی بتوان گذشت بدون شک از دونات نمی توان گذشت. دونات عصرانه ای خوشمزه و جذاب و در عین حال ساده و بدون زحمت است که می توانید عصر یک روز تعطیل به راحتی با کودکان به پخت آن بپردازید. دونات یک رسپی ساده در بین رسپی های آموزش شیرینی پزی با کودکان به شمار می رود.

برای پخت دونات به خمیر و تجربه نیاز دارید. هر چقدر بیشتر این شیرینی را بپزید دونات های بهتری تحویل خواهید گرفت. روند آماده سازی خمیر در پخت دونات اهمیت زیادی داردو به همین دلیل به شما توصیه می شود اگر قصد پخت دونات را از صفر تا صد به همراه کودک خود دارید، خمیر را از قبل تهیه کنید یا آن را از بیرون و در قالب خمیر های آماده پخت خریداری کنید.

علاوه بر آماده سازی خمیر، شکل دادن به خمیر نیز اهمیت زیادی دارد. دونات ها باید یک شکل، دایره ای و یک نواخت شکل داده شوند. حفره داخل دونات ها نیز نباید خیلی کوچک یا بزرگ باشند. پس از اینکه به دونات مطابق میل و سلیقه خود شکل دادید می توانید آن ها را در فری که پیشتر آن را گرم نگه داشته اید، بپزید.

روی دونات را می توانید با تنوع زیادی از شیرینی ها، شهد ها، میوه ها و غیره تزئین کنید. تزئین دونات ها سرگرمی بسیار جالبی برای کودکان است و می توانید این قسمت را منحصرا به کودک خود بسپارید. از پودر قند، دانه های رنگی، شهد و عسل و همچنین خامه و شکلات می توانید برای تزئین دونات استفاده کنید. همکاری کودکان در آماده کردن و تزئین شیرینی ها و بهره مند شدن آن ها از آموزش شیرینی پزی با کودکان بسیار لذت بخش است. کافیست این مواد را در اختیار کودک خود قرار دهید و تزئین شدن دونات بر اساس خلاقیت کودکتان را نظاره کنید.  

دونات بپزیم

16 آذر 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 6 رای ) 4.6 از 5

شاید تمایل داشته باشید این ها را هم بخوانید.

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!