معرفی 8 کتاب جالب برای گروه سنی 8 تا 12 سال

معرفی 8 کتاب جالب برای گروه سنی 8 تا 12 سال

انتخاب کتاب برای کودکان و نوجوانان می تواند بسیار سخت و دغدغه آور باشد. کتاب باید به گونه ای باشد که آن ها را جذب کرده و بیان آن سخت نباشد. داستان کتاب باید آموزنده باشد و بتواند قدرت تخیل کودکان و نوجوانان را تقویت کند. از این رو ممکن است شما هنگام خرید کتاب برای فرزندانتان کمی تردید کنید که چه کتابی مناسب آن ها است. اگر این مساله برای شما نیز دغدغه است، در این مقاله 10 کتاب جالب برای گروه سنی 8 تا 12 سال را به شما معرفی خواهیم کرد که فرزندان شما از خواندن آن ها لذت خواهند برد.

 

مجموعه داستان های لوتا پیترمن

یکی از مجموعه کتاب های جالب برای گروه سنی 8 تا 12 سال، مجموعه داستان های لوتاپیترمن است. تا کنون 7 کتاب داستان از این مجموعه به نام های گوش تا گوش خرگوش، گوسفند اینجا، گوسفند آن جا، گوسفند همه جا، چه کسی کرم ها را قرصاند؟ آرامش پس از خرگوش، نجات لاک پشت جایزه وزغی، آخرین نفر باید گوزن را ببوسد و آخر و عاقبت گربه بازی به چاپ رسیده است. 
این کتاب جذاب برای گروه سنی 8 تا 12 سال خوانندگان و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. شخصیت اصلی این کتاب یک دختر بچه بسیار بازیگوش است که در هر کدام از داستان ها با ماجراهایی جالب و جذاب مواجه می شود. در کنار داستان های جذاب این مجموعه، نقاشی های فوق العاده در کتاب به کار رفته که کودکان را به خوبی با جزئیات داستان آشنا کرده و به آن ها کمک می کند راحت تر بتوانند داستان را در ذهن خود تجسم کنند. 
در این داستان شما به سادگی با آرزوها، تلاش ها، کنجکاوی ها و احساس های کودکانه آشنا خواهید شد. کودکان شما خود را در موقعیت هایی مشابه خواهند یافت، با کتاب ها همزاد پنداری کرده و لوتا را همانند دوست خود می پذیرند. اگر به دنبال خرید تنها یک کتاب جذاب برای کودک 8 تا 12 سال خود هستید، خرید یکی از مجموعه داستان های لوتا می تواند برای کودک شما جذاب باشد.

لوتا پیترمن

 مجموعه داستان های لوسی رز

مجموعه داستان های لوسی شامل کتاب هایی مانند لوسی هزار نقشه دارد، لوسی از صبح تا شب کار می کند، لوسی رز خاطراتش را می نویسد، لوسی رز آن قدر سرش شلوغ است که نگو و غیره است. مجموع کتاب های لوسی رز نام دیگری است که در لیست معرفی کتاب های جذاب برای گروه سنی 8 تا 12 سال قرار می گیرد. 
شخصیت اصلی این مجموع کتاب نیز یک دختربچه است که با چالش هایی که کودکان در زندگی خود مواجه خواهند شد، روبه رو می شود. این مجموعه کتاب را می توان در گروه داستان هایی مهارت های زندگی دسته بندی کرد، زیرا کودکان در این مجموعه داستان انجام کارهای مختلف را فرا گرفته و یاد می گیرند در موقعیت های مختلف چه رفتارهایی داشته باشند.

لوسی رز

 مجموعه داستان های جودی دمدمی مزاج

اگر دوست دارید کودکان خود را غرق در کتاب های تخیلی کرده و قدرت تخیل آن ها را بسیار قوی کنید، مجموعه کتاب های جودی دمدمی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. مجموعه داستان های جودی شامل جودی مشهور می شود، جودی انجمن مخفی تشکیل می دهد، جودی مودی دنیا را نجات می دهد، جودی آینده را پیشگویی می کند، جودی دکتر می شود، دور دنیا در 8 روز و نصفی، جودی به کالج می رود، جودی کاراگاه می شود، جودی و تابستان پر ماجرا، جودی و طلسم بدشانسی و جودی مریخی می شود.
نویسنده این مجموعه داستان مگان مک دونالد یک نویسنده حرفه ای و باتجربه در زمینه داستان های کودک و نوجوان است که اولین داستان خود را در 10 سالگی در روزنامه مدرسه شان به چاپ رسانده. این نویسنده تا کنون25 کتاب برای کودکان و نوجوان نوشته که اغلب آن ها برگرفته از خاطرات کودکیش است. از آن جا که این داستان ها اتفاقاتی ساده است که در زندگی بسیاری از کودکان اتفاق می افتد، کودکان به راحتی و به خوبی با آن ها ارتباط برقرار کرده و از خواندن آن ها لذت می برند. تخیلاتی هیجان انگیز از اتفاق های ساده روزمره در این کتاب به کودکان یاد می دهد متفاوت فکر کرده و  زندگی هیجان انگیزتری را در کودکی خود تجربه کنند.

جودی دمدمی مزاج

 مجموعه قصه ها عوض می شوند

یکی از جذاب ترین و زیباترین مجموعه داستان هایی که می توانید برای کودکان 8 تا 12 ساله خود تهیه کنید، مجموعه قصه ها عوض می شوند است. یک کتاب که نوستالژیک و تخیل را با یکدیگر درآمیخته است و هم شما و هم فرزنداتان از خواندن آن ها لذت خواهید برد. شخصیت اصلی این مجموعه داستان همراه با برادر خود از طریق یک آینه جادویی وارد دنیای قصه ها و افسانه ها می شوند. قهرمان داستان وارد افسانه های قدیمی مانند هانسل و گرتل، سفید برفی، سرزمین عجایب، شنل قرمزی، جک و لوبیای سحرآمیز، سیندرلا، دیو و دلبر، زیبای خفته، گیسو کمند، ملکه برفی و غیره می شوند و به شخصیت های اصلی داستان کمک می کنند.

مطلب پیشنهادی: راهکارهای افزایش مطالعه کودکان

کمک های آن ها باعث می شود که داستان به شکلی متفاوت از داستان نوستالژیک خود پیشرفته و پایانی متفاوت داشته باشد. تا کنون 14 داستان از این مجموعه کتاب به چاپ رسیده که به زبان های مختلفی و در کشورهای بسیاری ترجمه شده است. این توسط خانم ملانسکی نگارش شده است و کودکان را چنان در داستان همراه خود می کند که کودکان خود را بخشی از داستان پر هیجان کتاب تصور خواهند کرد. خرید این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب ها برای گروه سنی 8 تا 12 سال می تواند برای کودک شما بسیار مناسب باشد.

جک و لوبیای سحرآمیز

 مجموعه کتاب های خانه درختی

نام دیگری که در لیست کتاب های جذاب برای کودکان 8 تا 12 سال قرار می گیرد، مجموعه کتاب های خانه درختی به قلم و تصویرگری تری دنتون است. این مجموعه داستان جز مجموعه های پرفروش نیویورک تایمز بوده و تا کنون توانسته بیش از 50 جایزه از طرفداران سواد آموزی، انتخاب کودکان،  سفیر دولت سواد آموزی و غیره دریافت کند. این نویسنده تا کنون بیش از 100 کتاب در حوزه کودک و نوجوان چاپ کرده و تعداد جوایزی که در این زمینه دریافت کرده به بیش از 90 می رسد. بنابراین خیالتان آسوده باشد که کتابی که می خرید توسط یک نویسنده حرفه ای نوشته شده است.
این مجموعه داستان زبانی تخیلی و طنزگونه دارد که دو دوست شخصیت های اصلی آن هستند. این مجموعه کتاب 9 جلد دارد که در هر کدام از آن ها داستان در یک ساختمان با 13 طبقه اتفاق می افتد. یعنی در پایان 9 جلد یک ساختمان 117 طبقه خواهید داشت که در هر جلد 13 طبقه به ساختمان اصلی اضافه شده است. در کنار متن بسیار زیبا کتاب، تصاویر آن بسیار با جزئیات و جذاب است که کودکان در آن غرق می شوند. 
در این داستان شخصیت های اصلی به ماجراهای ساده روزانه پر و بال می دهند و با به کار گیری تخیلاتشان داستان های ساده را به شکلی فانتزی و تخیلی در خواهند آورد. این کار به طور ناخودآگاه به کودکان نیز منتقل شده و قدرت تخیل آن ها را تقویت می کند. اگر دوست دارید کودک شما خلاقیت خود را شکوفا کند، این کتاب یک انتخاب عالی برای کودکان 8 تا 12 سال به شمار می رود.

خانه درختی

 کتاب جادوی چپکی

از دیگر داستان های پر فروش و جذاب به عنوان بهترین کتاب های گروه سنی 8 تا 12 سال باید به کتاب جادوی چپکی اشاره کرد. این کتاب توسط 3نویسنده معروف امیلی جنکینز، لورن میریکال و سارا ملانسکی نگارش شده است و تا کنون یکی از پر فروش ترین های نیویورک تایمز به شمار می رود. 
این کتاب داستان پر از ماجراهای غیر قابل باور و عجیب است و هیچ چیز در آن نرمال و عادی نیست. در این داستان کودکان از 10 سالگی به بعد جادو را یاد گرفته و استعدادهای خارق العاده خود را شکوفا می کنند. برای مثال از انگشتانشان آتش بیرون می دهند، همه جا را یخبندان می کنند، به ترکیبی از اژدها و گربه تبدیل می شوند و صدها کار عجیب دیگری که در دنیای عادی و معمولی اتفاق نمی افتد. 
داستان حول 4 دانش آموز در این مدرسه جادویی عجیب می گردد و اتفاق های عجیب و جذابی که با ان مواجه می شوند. کودک شما با خواندن این کتاب در دنیایی از تخیل و هیجان غرق خواهد شد و بدون شک ساعت ها بدون خستگی صرف خواندن کتاب خواهد کرد.

جادوی چپکی

 مجموعه داستان من و اژدهایم

شاید کودک شما از خواندن داستان های یک پسربچه که حیوان خانگی او اژدها است بسیار هیجان زده شود. این مجموعه کتاب توسط دیوید بیدزایکی نوشته شده و سرکار خانم شقایق یوسف زاده آن را به فارسی ترجم کرده است. یکی از ویژگی های جذاب در این کتاب آن است که پسربچه شخصیت اصلی داستان سعی می کند که اژدها حیوان خانگی خود را تربیت کرده و به او چیزهای مختلف را یاد دهد. همراه با این آموزش های جذاب کودک شما نیز بسیاری از اصول و مهارت های زندگی را فرا خواهد گرفت. 
در این کتاب بخشش، هدیه دادن، دوست شدن، کنار آمدن با احساساتی مانند ترس و خشم و غیره به کودکان به شکلی داستانی و جذاب آموزش داده می شود. همچنین کارهای خنده دار و هیجان انگیزی که اژدها در داستان انجام می دهد، کودک شما را به هیجان خواهد آورد و آن ها را خواهد خنداند. این کتاب یک کتاب بسیار جذاب برای گروه سنی 8 تا 12 سال است که می توانید آن را به کودکانتان هدیه کنید.

 کتاب کاراگاه نئوپل و دستیار مخفی اش

از دیگر داستان های جذاب و بسیار زیبا برای کودکان 8 تا 12 سال، کتاب کاراگاه نئوپل و دستیار مخفی اش است. این کتاب می تواند یک انتخاب عالی و جذاب برای کودکان کنجکاو و باهوش باشد. در این داستان اتفاق هایی ساده و گاهی عجیب اتفاق می افتد، وسیله ای گم می شود، جابجا می شود و یا اتفاق های ساده ای که کاراگاه کوچک به دنبال کشف علت آن ها بر خواهد آمد. دستیار مخفی این کاراگاه یک گربه شکمو و بازیگوش است که گاهی نه تنها به کاراگاه کمک نکرده بلکه دردسرهایی نیز برای او ایجاد می کند.
این کتاب برای کودکان 8 تا 12 سال که علاقه زیادی به حل کردن مسائل دارند می تواند یک انتخاب عالی به شمار رود و به آن ها کمک کند حس خلاقیت و کنجکاوی خود را به شکلی مناسب تقویت کنند.

07 شهریور 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 5 رای ) 4.2 از 5

شاید تمایل داشته باشید این ها را هم بخوانید.

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!