بهترین مدارس متوسطه غیر دولتی پسرانه تهران

بهترین مدارس متوسطه غیر دولتی پسرانه تهران

 

 انتخاب دبیرستان یکی از تصمیم های مهمی است که دانش آموزان و والدین آن ها در سال ششم تحصیلی باید بگیرند. مدرسه بر روی طرز فکر، نحوه تربیت، مهارت ها و دانش دانش آموزان تاثیر مستقیم گذاشته و می تواند پایه تحصیلی آن ها را برای رقابت بزرگ کنکور آماده کند. در تهران صدها مدرسه دولتی و غیر دولتی پسرانه در مقاطع مختلف وجود دارد که ممکن است انتخاب از میان آن ها برای والدین و دانش آموزان سخت باشد. در این مطلب با تعدادی از بهترین مدارس متوسطه پسرانه در تهران، ویژگی ها و امکانات آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

مدرسه های متوسطه دوره اول علامه طباطبایی (آبشناسان، میرداماد، فرمانیه)

مدارس علامه طباطبایی از جمله مدارس غیر دولتی در تهران هستند که در سال 1372 تاسیس شد. این مجموعه آموزشی حدود 2500 دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و بیش از 500 معلم، مربی و کادر آموزشی داشته و یکی از بزرگ ترین مجموعه های آموزشی در کشور به شمار می رود. این مجموعه آموزشی چندین شعبه در مناطق مختلف تهران دارد که مدرسه متوسطه دوم واحد فرمانیه یکی از این مدارس است. یکی از ویژگی های این مدرسه آن است که هر سال تعداد قابل توجهی از رتبه های برتر کنکور از این مدرسه هستند به طوری که در سال 1398رتبه یک کنکور سراسری رشته تجربی از این مدرسه بود. امکانات آموزشی شامل آزمایشگاه، کارگاه، دوره های آموزشی مختلف و همکاری با پرسنلی حرفه ای و مجرب باعث شده این مدرسه به یکی از بهترین مدارس تهران تبدیل شده و در جشنواره ها و المپیادهای مختلف داخلی و خارجی جوایز ارزنده ای به دست آورد.

 مدرسه متوسطه دوره دوم علامه طباطبایی واحد شریعتی و فرمانیه

این مدارس نیز از شعبات مدارس علامه طباطبایی  هستند که در متوسطه دوم پذیرش دارند و در دو شعبه شریعتی و فرمانیه واقع شده اند. در این مدارس در کنار پیگیری جدی موارد تحصیلی و درسی، فضایی شاد و انرژی بخش برای دانش آموزان در نظر گرفته شده تا بهتر مطالب آموزشی را یاد بگیرند. اردوهای مطالعاتی، اردوهای جمع بندی، برنامه های مناسبتی اردویی، فرهنگی و ورزشی و مسابقات درون مدرسه ای تا المپیادهای جهانی از جمله برنامه های مختلف این مدرسه متوسطه دوم به شمار می رود. در کنکور سال 1401 دو نفر از دانش آموزان این مدرسه ها رتبه زیر 100 و پنج نفر رتبه زیر 1000 به دست آورند که نشان دهنده کیفیت بالای آموزش در آنها است. این مدرسه ها امکانات آموزشی و فوق برنامه را در بهترین سطح در اختیار دانش آموزان قرار می دهند تا نوجوانان بتوانند استعدادهای واقعی خود را شکوفا کنند. 

 

دبیرستان پسرانه مفید

یکی دیگر از بهترین مدارس پسرانه ای که می تواند در آینده سازی فرزندان شما تاثیر قابل توجهی بگذارد، دبیرستان مفید است. این مدرسه وابسته به موسسه خیریه مکتب امیرالمومنین است و در آن آموزش های تحصیلی در کنار درس ادب و اخلاق و توجه به اصول اسلامی به دانش آموزان آموزش داده می شود. این مدرسه در متوسطه دوم چهار کلاس شامل سه کلاس ریاضی و یک کلاس تجربی در هر پایه و در مجموع 12 کلاس دارد. تعداد دانش آموزان متوسطه دو تنها 360 نفر است تا بتوان انرژی کافی به هر دانش اموز اختصاص داد. مدرسه فضاهای ورزشی بزرگ و متنوعی برای ورزش های مختلف فوتبال، هندبال، والیبال و بسکتبال و پینگ پنگ دارد تا دانش آموزان براساس علاقه و استعداد خود ورزش را نیز در کنار درس پیگیری کنند.

در مرکز رایانه 20 دستگاه سیستم مجهز به اینترنت پرسرعت برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات مدرسه می توان به کارگاه های مجهز الکترونیک، هنر و هوافضا، آزمایشگاه های مجهز فیزیک، شیمی و زیست، کتابخانه، سالن سمعی بصری مجهز و همکاری با بهترین دبیران وکادر آموزشی اشاره کرد. مدرسه در بزرگراه یادگار امام جنوب، بلوار شهید تیموری قرار دارد. شماره تماس مجموعه 021-66005001 است.

مدرسه متوسطه دوم پسران فرهنگ

در سال 1381 به منظور ارتقا سطح آموزشی رشته تحصیلی علوم انسانی چند مدرسه در تهران به صورت آزمایشی تاسیس شد و به دلیل موفقیت در عملکرد در زمان کوتاهی در چندین شعبه از آن در شهرهای مشهد، کرمان و اصفهان دایر گردید. برخی از این مدارس نمونه دولتی و برخی هیئت امنایی هستند. ثبت نام در این مدارس شرایطی دارد. برای مثال معدل پایه نهم دانش آموزان و معدل نیمسال دوم آن ها باید بالای 17 باشد. همچنین ثبت نام در این مدرسه نیازمند کسب نمره قبولی در آزمون ورودی است. این مدرسه در کنار امکانات آموزشی قابل توجه، کلاس های فوق برنامه متعددی برای دانش آموزان برگزار می کند.

 

دبیرستان پسرانه رشد

دبیرستان غیر انتفاعی پسرانه رشد یکی از بهترین مدارس پسرانه است که دانش آموزان می توانند در آن تحصیل کنند. این مدرسه از نظر امکانات آموزشی یکی از بهترین ها در تهران یا حتی ایران به شمار می رود. در کنار این امکانات کادر حرفه ای و مجرب از معلمان نیز قرار دارد تا بتوانند به دانش آموزان کمک کنند مفاهیم درسی و غیر درسی را به خوبی و به صورت عمیق و عملی بیاموزند. مدرسه در منطقه یک تهران قرار گرفته است. مساحت بنای آموزشی آن 418 متر مربع و مساحت حیاط آن 448 متر مربع است. دانش آموزان در کلاس هایی با ظرفیت میانگین 13 نفر مشغول به تحصیل هستند و تعداد کل دانش آموزان مدرسه به 232 نفر می رسد.

 

دبیرستان نیکان

دبیرستان نیکان یکی دیگر از بهترین دبیرستان های موجود در پایتخت است که در سال 1346 توسط مرحوم کرباسچیان تاسیس شد. تمامی فعالیت های آموزشی در این مدرسه با رویکرد تفکرگرا انجام می شود تا دانش آموزان مفاهیم آموزشی را به طور کامل درک کرده و بتوانند آن را به کار گیرند. آزمایشگاه های تکمیل و مجهز، سایت کامپیوتر و کتابخانه و قرائت نامه از جمله بخش های مدرسه است که به منظور بهبود کیفیت آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. مدرسه یک سالن اجتماعات بزرگ دارد و به طور مرتب برنامه ها و همایش های آموزشی مختلفی در مدرسه برای دانش آموزان، اولیا و معلمان برگزار می شود. این دبیرستان همچنین سالن ورزشی مجهزی دارد تا دانش آموزان در کنار درس و اخلاق به سلامتی بدن خود نیز توجه داشته باشند. مدرسه در خیابان حضرت ولی عصر، بالاتر از چهار راه پارک وی، خیابان شهید فیاضی و ابتدای خیابان چناران واقع شده است.

 

دبیرستان انرژی اتمی

دبیرستان انرژی اتمی پسران در مقطع متوسطه اول در سال 1393 تاسیس شد. زیربنای مدرسه حدود 1000 متر مربع بوده تا دانش آموزان بتوانند در یک فضای کافی به تحصیل بپردازند. مدرسه 9 کلاس درس دارد که تعداد 210 دانش آموز در پایه های مختلف هفتم، هشتم و نهم در ان مشغول به تحصیل هستند. برای هر پایه تحصیلی سه کلاس در نظر گرفته شده که در هر کلاس تعداد 21 تا 24 دانش آموز حضور دارند. در مدرسه علاوه بر آموزش دروس و کتاب های آموزشی درس هایی مانند استدلال، المپیادهای ریاضی، فیزیک و شیمی و کامپیوتر برای دانش آموزان برگزار می شود. همچنین علاوه در کتاب درسی زبان انگلیسی دانش آموزان می توانند در کلاس های آموزش زبان انگلیسی یا آلمانی که به صورت حرفه ای و فوق برنامه اجرا می شود، شرکت کنند. برای بهبود هرچه بیشتر کیفیت آموزش در مدرسه از امکانات مختلفی مانند کارگاه کار و فناوری، سایت کامپوتر، کتابخانه و آزمایشگاه در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات مدرسه می توان به بوفه مجهز، سالن غذاخوری، گرمکن غذا، کمد دانش اموز و کمد تکالیف اشاره کرد.

 

دبیرستان پسرانه روزبه

موسسه آموزشی روزبه در سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه آموزشی به مناسبت بزرگداشت نام استاد و آموزگار فداکار رضا روزبه به این عنوان نامگذاری شده است. هدف این مجموعه اموزشی ایجاد فضایی است تا دانش آموزان در مناسب ترین شرایط برای آموختن و شکل گیری قابلیت ها و استعدادهای خود قرار بگیرند. از این رو در مدرسه روزبه تنها به محتوای آموزشی استاندارد آموزش و پرورش بسنده نکرده و دانش آموزان مهارت ها و دانش های متنوع و مختلف دیگری را نیز می آموزند. این مجموعه آموزشی دارای دو دبستان دوره یک و دو و دو دبیرستان دوره یک و دو است. دبیرستان دوره دو پسرانه روزبه یکی از بهترین دبیرستان های پایتخت برای تحصیل دانش آموزان است. برگزاری دوره های ورزشی و اردوهای مختلف دوچرخه سواری، کوه پیمایی و غیره، برگزاری کلاس های فوق برنامه، استفاده از کارگاه و آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته و همکاری با معلمان و کادری دلسوز و حرفه ای این مدرسه را به یکی از بهترین های پایتخت تبدیل کرده است. این مدرسه در منطقه سه تهران، در ونک قرار دارد.

دبیرستان پسرانه متوسطه سلام

دبیرستان پسرانه متوسطه دوم سلام یکی از مدارس زنجیره ای سلام در تهران است که در منطقه یک، میدان قدس و ابتدای دزاشیب قرار دارد. این مدرسه در سال 1380 با مدیریت آقای مهندس قنبری تاسیس گردید. این مدرسه نیز مانند دیگر مدارس معرفی شده دغدغه بهبود کیفیت اموزش را داشته از این رو از امکانات و کلاس های فوق برنامه متعدد و مختلفی استفاده می کند. آزمایشگاه مجهز، کتابخانه، کارگاه، برگزاری دوره های مختلف، و کسب رتبه های بالا در مسابقات علمی و المپیادهای دانش آموزشی داخلی و خارجی گواهی بر کیفیت بالای آموزش در این مدرسه است.

 

 

 

09 اسفند 1402 - نویسنده : باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 1 رای ) 4.5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!