از چه سنی آموزش زبان انگلیسی به کودکانمان را شروع کنیم؟

از چه سنی آموزش زبان انگلیسی به کودکانمان را شروع کنیم؟

طبق تحقیقات انجام شده کودکانی که علاوه بر زبان مادری خود زبان دوم دیگری نیز یاد می گیرند، هوش اجتماعی بالاتری نسبت به کودکان دیگر داشته و مهارت های آن ها افزایش پیدا می کند. به دلیل اهمیت زبان انگلیسی بسیاری از والدین دوست دارند که فرزند آن ها از همان کودکی این زبان را نیز در کنار زبان مادری خود یاد بگیرد. اما این سوال بسیار مهم این جا مطرح می شود که بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان چه سنی است؟ اگر این سوال نیز دغدغه شما است، خواندن این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.


بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان چه سنی است؟

با وجود آن که همه متخصصان اعتقاد دارند که هر چه زودتر کودک آموزش زبان انگلیسی را یاد بگیرد بهتر بوده و می تواند همانند زبان مادری خود بر آن زبان نیز مسلط شود، اما هنوز برای انتخاب دقیق بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان اختلاف نظرهایی وجود دارد. هر کدام از متخصصان برای بیان سن مناسب خود دلایلی دارند که با آن ها آشنا می شویم.

سن 3 تا 4 سالگی

بسیاری از کارشناسان معتقدند که سن مناسب آموزش زبان به کودکان، سن 3 تا 4 سالگی است. طبق مطالعاتی که در دانشگاه هاروارد بر قدرت یادگیری کودکان انجام شده، نشان داده شده است که یادگیری زبان دوم در کودکی باعث افزایش خلاقیت، انعطاف پذیری ذهن و قدرت تفکر در او می شود.
کارشناسان در زمینه رشد و تربیت کودک معتقدند که 3 سال اول زندگی یک دوره بسیار حیاتی در شکل گیری مهارت ها و شخصیت کودک است که پایه های تفکر، نگرش و آگاهی در او بنیان گذاری می شود. مطالعات نشان می دهد که 50 درصد توانایی یادگیری ذهن در 4 سالگی شکل می گیرد. 
طبق نظر این گروه از کارشناسان، توانایی ذاتی بالای کودکان در یادگیری در سنین 3 تا 4 سال، باعث می شود بتوانند زبان دوم را نیز مانند زبان مادری خود یاد گرفته و آن را برای همیشه به ذهن بسپارند. ممکن است شما به عنوان والدین نگران باشید که یادگیری زبان دوم در این سن باعث فشار آمدن به ذهن کودکتان شود، اما قدرت یادگیری کودکان در این سن آن قدر زیاد است که هر چیز یاد گرفتنی را با اشتیاق کامل جذب کرده و یاد می گیرند.

آموزش به کودک

7 تا 8 سالگی

افرادی که اعتقاد دارند بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان قبل از 7 سالگی و در بازه 6 تا 8 سالگی است، می گویند اگر کودکان 3 تا 4 ساله در محیط انگلیسی زبان بزرگ نشوند به راحتی آموزش های دیده شده را فراموش می کنند. همچنین این گروه معتقدند که کودکان 3 تا 4 ساله نمی توانند از سطح مبتدی بالاتر بروند و اموزش ابتدایی و ساده زبان انگلیسی به کودکان در این سن، تاثیر چندانی بر آموزش جدی و کامل زبان دوم ندارد.
کارشناسان معتقدند که کودکان در این سن می توانند به راحتی به زبان مادری خود صحبت کرده و ذهنشان درگیر پیدا کردن کلمات و جمله بندی مناسب در زبان مادری خود نخواهد بود. همچنین در این دوران کودکان کم کم وارد نظام آموزشی شده و دید مناسبی نسبت به کلاس درس و مطالب آموزشی دارند. کودکان در این سن می توانند به خوبی کلمات انگلیسی را تلفظ کرده و معنی و کاربرد ان ها را یاد بگیرند.

آموزش به کودک


10 تا 13 سالگی

بسیاری دیگر از کارشناسان بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را سن 10 تا 13 سالگی می دانند. این کارشناسان اعتقاد دارند که یادگیری زبان برای کودکان زیر 5 سال، باعث تاخیر در مراحل تکلم او شده و اختلاف های دستوری دو زبان می تواند منجر به بی نظمی های فکری در کودک شود. زیرا کودکان در این سن نمی توانند تفاوت بین دو زبان را متوجه شوند، از این رو ممکن است نتوانند آن ها را از یکدیگر تمیز داده و هنگام صحبت کردن کلمات فارسی و انگلیسی را با یکدیگر ترکیب کنند.
این گروه از کارشناسان اعتقاد دارند بهترین سن برای اموزش زبان انگلیسی به کودکان سن 10 تا سالگی است. در این سن کودک یا نوجوان به تسلط کامل به زبان مادری رسیده و انگیزه بالایی برای یادگیری زبان دوم دارد.

 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، توسط والدین و یا آموزشگاه؟

ممکن است شما با خودتان فکر کنید که آموزش زبان دوم به کودکان همانند زبان مادری ساده است و شما می توانید با بیان کردن و تکرار کردن کلمات به زبان انگلیسی کودک خود را دو زبانه و نابغه بار اورید!
بدون شک شما به عنوان والدین فرزند خردسالتان می توانید با کمک ایده های خلاقانه و بازی های مختلف کودک خود را در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که آموزش زبان انگلیسی به کودکان نکات ریز و فنی زیادی دارد که تنها متخصصان این مساله آن ها را می دانند.
آموزش های شما باید به گونه ای باشد که برای کودک جذاب بوده و او را خسته نکند. آموزش ها باید به گونه ای باشد که کودک شما دچار سردرگمی و گیجی در نام واقعی کلمات نشود. برای مثال زمانی که شما نام یک وسیله را هم به زبان فارسی و هم انگلیسی تکرار کنید، ممکن است در ذهن کودک بی نظمی هایی شکل بگیرد که نام آن وسیله واقعا چیست؟
همچنین اگر کودک خود را به آموزشگاه های زبان انگلیسی مخصوص آموزش زبان به کودکان بفرستید، آموزش ها به صورت گروهی انجام می شود. در این فعالیت ها علاوه بر یادگیری موثر زبان انگلیسی، کودک شما مهارت های اجتماعی، رقابت با دیگران و همکاری و تعامل و مستقل بودن را یاد می گیرد.
بنابراین با وجود آن که شما نیز می توانید در آموزش زبان انگلیسی به کودکانتان تاثیر مثبت و زیادی داشته باشید، بهتر است انجام این کار تخصصی را به اهل فن در این زمینه بسپارید. 

آموزش به کودک

 

یک آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همه ما ایرانی ها با ضرب المثل خشت اول چون نهد معمار کج آشنا هستیم! مطمئنا شما دوست ندارید خشت اول آموزش زبان انگلیسی به کودکتان را کج گذاشته تا دیوار آن کج بالا برود. اگر بعد از انتخاب سن مناسب آموزش زبان انگلیس به کودکانتان یک مرکز آموزشی نامناسب انتخاب کنید، زحمات شما به باد خواهد رفت! بهتر است قبل از انتخاب آموزشگاه زبان کودک ویژگی های ان را بررسی کرده و سپس اقدام به ثبت نام فرزندتان کنید. در ادامه با ویژگی های یک آموزشگاه زبان کودک خوب و استاندارد آشنا می شویم.

محیط و فضای اموزشی

در صورتی که محیط و فضای آموزشی مناسب با کودکان و روحیات آن ها طراحی شده باشد، کودک از حضور در ان احساس آرامش و لذت خواهد داشت. در این کلاس ها باید از اسباب بازی ها، میز و صندلی ها و رنگ های مناسب کودکان استفاده شود. محیطی شاد و فانتزی برای کودکان فراهم شود تا کودکان میل و انگیزه بیشتری برای یادگیری از خود نشان دهند.

روش های آموزش

مساله مهم دیگری که بعد از انتخاب بهترین سن اموزش زبان انگلیسی به کودکان باید به آن توجه کنید، روش های آموزش زبان دوم به کودکان است. در آموزش کودکان باید از روش های مختلفی مانند استفاده از فیلم، شعر و موسیقی، بازی، تمرین و تکرار و غیره استفاده شود. در آموزش زبان انگلیسی به کودکان آموزش ها باید بتواند حواس 5 گانه کودک را درگیر کرده تا کودک به خوبی کلمه مورد نظر را یاد بگیرد. برای مثال در آموزش نام میوه ها می توان از خود میوه، استشمام بوی آن، شعر و غیره استفاده کرد.

آموزش زبان به کودک


مربی متخصص و با تجربه

مساله بسیار مهم دیگر انتخاب یک مربی و مدرس حرفه ای در کار خودش است. آموزش به کودکان یکی از مهم ترین مراحل آموزش در فرد است. همان طور که همه ما در اطرافمان بارها دیده ایم، کودکان در این سن تاثیرپذیری بالایی از معلمان و مربیان خود دارند. از این رو یک مربی خوب می تواند در تربیت و پرورش استعدادهای فرزند شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین قبل از انتخاب آموزشگاه زبان کودک مورد نظر راجع به مربی فرزندتان، تجربه و رزومه کاری او اطلاع کافی به دست آورید.

منابع اموزشی

منابع اموزشی را می توان خشت ها و سنگ بنای آموزش زبان به کودکان دانست. در صورتی که همه موارد از محیط و متدهای آموزشی و مربی عالی و خوب باشد اما از منابع آموزشی به روز و مناسب استفاده نشود، آیا کودک شما می تواند نتیجه کافی و مناسب را از آموزش های خود بگیرد؟ بدون شک خیر! منابع آموزشی در زبان های انگلیسی و زبان های دیگر هر ساله در حال تغییر و به روز رسانی هستند و استفاده از منابع قدیمی می تواند تاثیر منفی بر آموزش فرزند دلبند شما داشته باشد.

 

معرفی بهترین آموزشگاه های زبان کودک در تهران

بعد از آن که با بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان و ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب آشنا شدید، در این قسمت شما را تعدادی از شناخته شده ترین آموزشگاه های زبان کودک در تهران آشنا خواهیم کرد.

اموزش زبان 2 ساله


آکادمی زبان دیاکو

یکی از بهترین آموزشگاه های زبان کودک در تهران، آکادمی زبان دیاکو در خیابان شریعتی ساختمان میر داماد است. این آکادمی دارای 25 کلاس مختلف، کتاب فروشی، اینترنت رایگان و ویژگی های دیگر است. تمامی کلاس ها را رنگ ها و دکوراسیون های زیبا و جذاب طراحی شده اند. کلاس ها مجهز به تلویزیون و تخته های هوشمند بوده و دوره ها با سیستم های حرفه ای iTools، نمایش فیلم و ارائه پادکست برگزار می شود.
برای کودکان اتاق بازی طراحی شده است تا کودکان بتوانند در کنار آموزش تفریح نیز بکنند و مطالب آموزشی را به خوبی بیاموزند. حیاط مناسب برای استراحت، وسایل بازی مانند میز پینگ پنگ و فوتبال دستی، همکاری با کادری متخصص و مجرب از دیگر ویژگی های این آموزشگاه زبان در تهران است.

آموزشگاه زبان های خارجی زبان نگار

از دیگر آموزشگاه های زبان کودکان و بزرگسالان در تهران می توان به آموزشگاه زبان های خارجی زبان نگار واقع در میدان انقلاب اشاره کرد. این مرکز آموزشی حدود 20 سال سابقه کاری حرفه ای داشته و کادر خود را از میان نخبگان و افراد تحصیل کرده در دانشگاه های مطرح انتخاب می کند.
آموزش زبان انگلیسی به کودکان در این مرکز همراه با شعر، بازی و فیلم انجام شده و اموزش ها کاملا مکالمه محور هستند. در کنار محیط و فضایی بسیار جذاب برای کودکان، مدرسان این دوره ها مدارک لازم در رشته روان شناسی را نیز داشته و دوره های آن را گذرانده اند، تا بتوانند به خوبی هم در رشد مهارت های کودک و هم آموزش زبان به او موثر واقع شوند.

آموزشگاه زبان اسپیکان

از دیگر معروف ترین اموزشگاه های زبان کودک و بزرگسال در تهران باید به آموزشگاه زبان اسپیکان اشاره کرد که یک شعبه آن در تهران پارس و دیگری در یوسف آباد واقع است. محیط این مجموعه اموزشی بسیار شاد و مدرن است و از جدیدترین متدها آموزشی و منابع در آموزش زبان آموزان استفاده می شود. 
نکته مهم آن که مدرسین این مجموعه آموزشی دارای مدارک بین المللی بوده و در کار خود بهترین هستند. دوره های آموزشی این آکادمی هم به صورت آنلاین و هم حضوری برگزار می شود. این مرکز آموزش زبان، برای کودکان نیز دوره های تخصصی با روش های مدرن طراحی کرده است. فضای آموزشی شاد، روش های آموزش مناسب و تخصصی  و کادر متخصص در آموزش به کودکان باعث شده بسیاری از والدین این آموزشگاه را برای آموزش زبان کودکان خود انتخاب کنند.

آموزش phonics


آموزشگاه زبان کودک قاصدک

این اموزشگاه زبان کودک در تهران به صورت تخصصی بر آموزش زبان به کودکان تاکید دارد. دوره های اموزشی برای کودکان در این آموزشگاه در گروه های سنی مختلف 3 تا 6 سال و 7 تا 11 سال برگزار شده تا کودکان بتوانند مطالب آموزشی را متناسب با شرایط سنی خود بیاموزند. نکته بسیار مهم راجع به این موسسه آموزشی آن که پس از پایان هر دوره، دانش آموزان در امتحانات دانشگاه کمبریج به صورت آنلاین شرکت کرده و بعد از کسب نمره قبولی، به آن ها مدرک رسمی و بین المللی این دانشگاه داده می شود.

موسسه سخن برتر

از دیگر آموزشگاه های زبان کودک در تهران، باید به موسسه سخن برتر اشاره کرد که بیش از 2 دهه فعالیت حرفه ای در زمینه آموزش زبان های مختلف به گروه های سنی گوناگون دارد. این موسسه آموزشی چنان به کیفیت کار خود اعتماد دارد که پرداخت هزینه را به پایان ترم موکول کرده است تا شما نتیجه کار را دیده و با رضایت کامل هزینه را پرداخت کنید.
موسسه سخن برتر برنامه های ویژه ای برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دارد. محیط کلاس های آموزشی بسیار شاد و آرامش بخش است. مربی به طور ویژه با هر دانش اموز کار کرده تا نقاط ضعف و قدرت او را بیابد. از جدیدترین منابع و متدهای اموزشی استفاده می شود، تعداد کودکان در هر کلاس کم و مناسب است. همچنین مربیان این مجموعه می توانند برای برگزاری کلاس خصوصی نیز به منزل شما بیایند. یک شعبه از این مجموعه در میدان انقلاب و شعبه دیگر در هفت تیر واقع است.

آموزشگاه زبان کودک رنگین کمان

اگر برای آموزش زبان فرزندتان به دنبال یک مرکز تخصصی هستید که تنها با کودکان کار کند، آموزشگاه زبان رنگین کمان می تواند انتخاب مناسبی برای شما به شمار رود. شعبه بزرگسالان این مجموعه آموزشی، آکادمی ارس است و این شعبه به طور تخصصی با کودکان کار می کند، بنابراین از همان لحظه ای که وارد مجموعه می شوید تمام دکوراسیون، وسایل بازی، رنگ ها و چیدمان مناسب با کودکان است. 
در این مجموعه از کادری متخصص هم در زمینه زبان های خارجی هم روان شناسی کودک استفاده شده و کلاس ها به صورت گروهی و خصوصی در بالاترین سطح کیفیت و با جدیدترین روش ها و منابع آموزشی انجام می شود. این مرکز آموزشی به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های زبان کودک در تهران در فلکه دوم صادقیه واقع شده است.

04 آذر 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 1 رای ) 5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!