معرفی اینفلوئنسرهای کودک ایران و جهان

معرفی اینفلوئنسرهای کودک ایران و جهان

اینفلوئنسر کودک کیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

قبل از آن که بخواهیم با اینفلوئنسرهای کودک ایرانی و خارجی آشنا شویم، بهتر است در گام اول بدانیم تعریف اینفلوئنسر چیست؟ به افراد معروف و شناخته شده ای که تعداد زیادی مخاطب و دنبال کننده در فضای مجازی داشته و از طریق آن کسب درآمد می کنند، اینفلوئنسر گفته می شود.
این افراد معمولا از قبل افراد شناخته شده ای نبوده اند اما به تدریج در دنیای مجازی با ارائه محتواهای جذاب در زمینه های مختلف توانسته اند مخاطبان خود را بالا برده و به شهرت دست پیدا کنند. 
اینفلوئنسرهای کودک همان طور که از نام آن ها پیدا است، کودکانی هستند که زندگی و تجربیات خود را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند. صفحه اینفلوئنسرهای کودک معمولا توسط والدین آن ها و یکی از اعضای خانواده اداره می شود. این کودکان یا مهارت خاصی در یک زمینه مانند ورزش و یا موسیقی داشته و یا روزمرگی هایشان و زندگی معمولیشان توسط والدین آن ها به تصویر کشیده می شود. 
نکته مهم آن که دیگر برای مشهور شدن اینفلوئنسرهای کودک نیازی به خرج های سرسام آور برای برای دکوراسیون اتاق و منزل و یا پوشیدن لباس های خاص نیست! مادران این کودکان با نشان دادن ثبت زندگی، به اشتراک گذاشتن لحظات بامزه و خاص از فرزندانشان و جذابیت های زندگی خود می توانند هزاران و یا حتی میلیون ها فالوور و دنبال کننده را جذب خود کنند. 
امروزه تبلیغات توسط اینفلوئنسرهای کودک ایرانی و خارجی یکی از بخش های مهم در این صنعت معرفی می شود.

اینستاگرام


 
چرا تبلیغات توسط اینفلوئنسرهای کودک جذاب و تاثیرگذار است؟

شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاید که با وجود صفحات مجازی مختلف، چرا صفحات مربوط به دنیای کودکان بسیار مورد توجه قرار گرفته، مخاطبان زیادی دارد و در حوزه تبلیغات بسیار از این صفحات استفاده می شود. تبلیغ کنندگان تنها روی یک اصل ساده برای معرفی محصولات و خدمات خود تکیه کرده اند: اگر شما فرد تبلیغ کننده را دوست داشته باشید و به او اعتماد داشته باشید، محصولی که او تبلیغ می کند نیز برایتان جذاب و قابل باور خواهد بود. چه کسی جذاب تر و قابل اعتماد تر از اینفلوئنسرهای کودک؟
اینفلوئنسرهای کودک در مقایسه با افراد بزرگسال جذاب تر و با نمک تر هستند و بازدید کنندگان ناخودآگاه از دیدن فیلم و کلیپ آن ها لذت می برند. همچنین کودکان می توانند تاثیر بیشتری بر هم سن و سالان خود داشته باشند. بنابراین تبلیغ یک اسباب بازی و یا خوراکی توسط یکی از اینفلوئنسرهای کودک ایرانی و یا خارجی می تواند تاثیر بیشتری بر جامعه هدف و کودکان داشته و آن ها را جذب محصول کند. جالب است بدانید طبق آمار روزانه بیش از 170 هزار کودک برای اولین بار وارد دنیای مجازی شده و به یکی از کاربران دائمی آن تبدیل می شوند.

 

معروف ترین اینفلوئنسرهای کودک ایران و جهان کیستند؟

بعد از آن که با مفهوم اینفلوئنسر و کارهایی که اینفلوئنسرهای کودک در صفحات خود انجام می دهند بیشتر آشنا شدیم، بهتر است با تعدادی از اینفلوئنسرهای کودک ایران و جهان، حوزه ای که در ان بیشتر محتواها گذاشته می شود و البته میزان درامد آن ها از دنیای مجازی بیشتر آشنا شویم.

 

آرات حسینی

آرات حسینی یکی از معروف ترین اینفلوئنسرهای کودک ایران است که بدون شک می توان او را یک نابغه در زمینه ژیمناستیک، فوتبال و ورزش دانست. آرات متولد 8 مهر ماه سال 1392 در شهر بابل است. طبق گفته پدر آرات، او از همان چند ماهگی متوجه استعداد بی نظیر فرزندش در زمینه ژیمناستیک و حرکات اکروباتیک شده است. پدر او می گوید آرات بدون هیچ آموزشی در 7 ماهگی می توانست خود را از میله آویزان کرده و در یک سالگی حرکات آکروباتیک انجام دهد.
نقطه عطف زندگی آرات راه اندازی صفحه اینستاگرامی او توسط پدرش در سال 1394 بود که در آن حرکات آکروباتیک آرات به نمایش گذاشته می شد. در شهریور سال 95 برنامه سازهای بین المللی آرات را از طریق شبکه مجازی او پیدا کرده و از او و خانواده اش برای حضور در برنامه اعجوبه های دنیا در چین دعوت کردند. در این برنامه این فلوئنسر کودک ایرانی با گذراندن مراحلی مانند آویزان شدن و انجام حرکات عمودی و افقی و صخره نوردی توانست لقب بچه شگفت انگیز را از آن خود کند. 
بعد از حرکات ژیمناستیک این اینفلوئنسر کودک ایرانی به حرکات ورزشی و بدن سازی روی آورد، به طوری که فیلم ها و کلیپ های او توانست مورد توجه بسیاری از فوتبالیست های ایرانی و خارجی و باشگاه های اروپایی قرار بگیرد. به طوری که مسی با صفحه رسمی خود برای یکی از پست های آرات کامنت گذاشت. 
آرات حسینی به عنوان یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین اینفلوئنسرهای کودک ایرانی و حتی خارجی بیش از 4.4 میلیون فالوور دارد. جالب است بدانید درآمد این اینفلوئنسر کودک از درج پست و استوری بسیار بالا است، به طوری که برای درج هر پست تبلیغاتی حدود 20 تا 50 میلیون تومان و برای هر استوری 5 تا 7 میلیون تومان هزینه دریافت می شود.

آرات حسینی

 
ساحل بکرانی

از دیگر اینفلوئنسرهای کودک ایرانی می توان به ساحل بکرانی اشاره کرد که در سن 6 ماهگی برای اولین بار در قاب تلویزیون و در فیلم دردسرهای عظیم 2 دیده شد. صفحه این اینفلوئنسر کودک ایرانی توسط پدر و مادرش اداره می شود و زمان آغاز به کار این صفحه به یک هفته قبل از پخش سریال دردسرهای عظیم بر می گردد. پدر و مادر ساحل، می گویند پیشنهاد راه اندازی این صفحه را بازیگران این سریال مانند آقای جواد عزتی و خانم الناز حبیبی داده اند و معرفی این صفحه توسط این سلبریتی ها توانست در زمان کوتاهی تعداد مخاطبین این صفحه را بالا ببرد.
والدین ساحل می گویند که هدف آن ها از انتشار عکس های و کلیپ های ساحل به جا گذاشتن خاطرات خوش او است و تا زمانی که او بزرگ شده و بتواند خودش مدیریت صفحه را بر عهده بگیرد، این کار را انجام می دهند. برخلاف دیگر اینفلوئنسرهای کودک که روزمرگی های مادران نیز نقش پر رنگی در پست های صفحه دارد، این صفحه به طور کامل به زندگی و لحظات ساحل پرداخته و حضور پدر یا مادر ساحل در پست ها کم رنگ است. 
ساحل بکرانی در حال حاضر 7 ساله است، بیش از 67 هزار فالوور داشته که بسیاری از آن ها سلبریتی ها و افراد معروف هستند. ساحل بکرانی به عنوان یکی از زیباترین و شناخته شده ترین اینفلوئنسرهای کودک ایران فن پیج های زیادی داشته و بابت هر پست تبلیغاتی در صفحه اینستگرام خود 5 تا 12 میلیون تومان هزینه دریافت می کند.

ساحل بکرانی

 
فاطمه بستاک مادر امیر رضا و امیر طاها

امیر رضا و امیر طاها را نیز می توان جز شناخته شده ترین اینفلوئنسرهای کودک ایران دانست که صفحه آن ها ترکیبی از پست های مربوط به کودکان و سبک زندگی مادر آن ها است. در کنار برش های کوتاه از سبک زندگی این خانواده، آموزش های ساده ای برای چیدمان و دکوراسیون غذا، مراسم های تولد و غیره به دنبال کنندگان داده می شود. این پیج در حال حاضر 335 هزار فالوور داشته و بابت هر پست و استوری هزینه ای بین 4 تا 10 میلیون تومان دریافت می کند.

فاطمه بستاک مادر امیر رضا و امیر طاها

 
بارانا بهادری

بارانا بهادری از دیگر اینفلوئنسرهای کودک ایران است که محبوبیت و شهرت پدر نقش بسزایی در پر طرفدار شدن صفحه او نیز داشته است. بارانا بعد از فوت زود هنگام مادرش در سانحه رانندگی بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفت و زیبایی و معصومیت او نیز توانست دل بسیاری از مخاطبان او را برباید. 
صفحه این اینفلوئنسر کودک ایرانی در حال حاضر 392 هزار فالوور دارد و بیشتر پست های این صفحه تنها مخصوص به زندگی خود او است. بارانا می تواند با تبلیغات در صفحه خود از طریق پست و استوری بین 5 تا 15 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

بارانا بهادری

 
وحیده علی حسینی مادر 5 کودک

بدون شک یکی از جذاب ترین صفحات مجازی مربوط به اینفلوئنسرهای کودک ایرانی صفحه مربوط به وحیده علی حسینی مادر 5 کودک است که دو تای آن ها دوقلو هستند. در این صفحه علاوه بر اشتراک گذاری لحظات شاد و جذاب این خانواده پر جمعیت اطلاعات خوبی نیز در اختیار مادران در زمینه های مخلتف داده می شود. این صفحه یکی از پرطرفدارترین صفحات اینفلوئنسرهای کودک ایرانی با 1 میلیون فالوور است. با این تعداد دنبال کننده این اینفلوئنسرهای کودک می توانند به ازای هر پست تا 20 میلیون تومان هزینه دریافت کنند.

وحیده علی حسینی مادر 5 کودک

 
معروف ترین اینفلوئنسرهای کودک جهان

بعد از آن که با تعدادی از اینفلوئنسرهای کودک ایرانی آشنا شدیم، بهتر است کمی سری به دنیای خارج زده و تعدادی ازمعروف ترین اینفلوئنسرهای کودک جهان شناخته و میزان درامد ان ها را نیز بشناسیم. این اینفلوئنسرهای کودک در یوتیوب و اینستگرام فعالیت داشته و ماهیانه میلیون ها دلار درامد دارند.

 

رایان کاجی

یکی از معروف ترین اینفلوئنسرهای کودک خارجی رایان کاجی است که عمده فعالیت او در زمینه معرفی اسباب بازی های مختلف است. رایان در سال 2015 کانال یوتیوبی خود را توسط والدینش راه اندازی کرد و در آن جا کلیپ هایی از اسباب بازی های خود را به نمایش گذاشت. با بالا رفتن تعداد دنبال کنندگان کاجی، بسیاری از تولید کنندگان اسباب بازی و بازی های رایانه ای در جهان، تبلیغات محصولات خود را به او سپردند.
گفته می شود خانواده رایان مدتی قبل به دلیل انتشار پست هایی که باعث ترغیب و تشویق خرید اسباب بازی های حامیان مالی خود بوده، توسط پلیس فدرال مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته اند. صفحه کاجی توسط مادر او به صورت تمام وقت اداره شده و درآمد او به عنوان یکی از اینفلوئنسرهای کودک مطرح جهان بالغ بر 18 میلیون پوند است.

رایان کاجی

 
اورلیج رز سوداس

از دیگر مطرح ترین اینفلوئنسرهای کودک جهان می توان به اورلیج رز سوداس اهل کالیفرنیا اشاره کرد که طرفداران و حامیان بسیار زیادی هم در میان افراد معمولی هم سلبریتی ها دارد. صفحه او توسط مادرش اداره می شود و او در این صفحه لحظات شیرین کودک خود و رقص های او را به اشتراک می گذارد. اورلیج همچنین در زمینه مدلینگ کودک نیز فعالیت جدی دارد. اورلیج رز سوداس به عنوان یکی از زیباترین اینفلوئنسرهای کودک جهان درآمدی بیش از 2 میلیون پوند داشته و تعداد دنبال کنندگان او در اینستاگرام بیش از 4 میلیون نفر هستند!

اورلیج رز سوداس

 
میلا و اما استافر

دوقلوهای زیبا و جذاب آمریکایی از دیگر اینفلوئنسرهای کودک جهان هستند که درآمد آن ها به بیش از 980 هزار پوند می رسد. این اینفلوئنسرهای خارجی هم در اینستاگرام، هم فیس بوک و هم یوتیوب فعال هستند و صفحه اینستاگرام آن ها بیش از 4 میلیون فالوور دارد. روزمرگی های این دوقلوی دوست داشتنی توسط مادر ان ها به صورت روزانه در صفحه اجتماعی آن ها بارگزاری می شود. همچنین این دو قلوی زیبا با بسیاری از برندهای آمریکایی قرارداد دارند و محصولات آن ها را در صفحه خود به مخاطبان معرفی می کنند.

میلا و اما استافر

 
اوا ماری و لی رز 

از دیگر زیباترین و شناخته شده ترین اینفلوئنسرهای کودک خارجی نیز می توان به خواهران دوقلو به نام های اوا و لی اشاره کرد که در زمینه مدلینگ با برندهای معروف جهانی کار می کنند. این خواهران زیبا برای اولین بار در تیزرهای تبلیغاتی لباس شناخته شدند و در هفتمین سال تولدشان وارد دنیای تازه ای از فعالیت های مجازی شدند. عمده فعالیت آن ها در اینستاگرام است و درآمد خالص آن ها بیش از 620 میلیون پوند تخمین زده شده است.
 

27 شهریور 1400 - نویسنده : تحریریه باهوشک

لطفاً شما هم امتیاز دهید !
( 1 رای ) 5 از 5

نظرات کاربران

پیام شما با موفقیت ارسال شد. منتظر تایید مدیریت باشید!
متن پیام الزامی است!